دموکرات آمریکایی: قاعده کلی سیاست خارجی ترامپ «تقابل با اوباما» است

یک سناتور دموکرات می‌گوید سیاست خارجی ترامپ صرفا روی اصل تقابل با سیاست دوره اوباما متمرکز شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی از ایالت «کانتیکت»، روز گذشته (شنبه) به انتقاد از دستور کار سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرداخت و گفت تنها اصلی که ترامپ در پیش گرفته است این است که «برعکس اوباما عمل کند».

این سناتور آمریکایی در توئیتر خود نوشت: ناتو، قرارداد پاریس، عربستان سعودی، کوبا. سیاست خارجی ترامپ تنها یک اصل دارد و آن این است: برعکس اوباما عمل کنید، هزینه آن اهمیتی ندارد.

مورفی پیشتر نیز حمایت خود را از ممانعت از اجرای قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری ترامپ با عربستان سعودی اعلام کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که ترامپ اخیرا از اعمال محدودیت های جدید مسافرتی و روابط تجاری در روابط بین آمریکا و کوبا خبر داد. سیاست جدید ترامپ در قبال کوبا که در تضاد با برخی از سیاست های دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال این کشور جزیره ای است، با انتقادات دموکرات ها و حتی جمهوریخواهان هم حزبی ترامپ روبرو شده است.

تصمیم اخیر ترامپ برای خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس که اوایل ماه جاری میلادی خبر آن را منتشر کرد نیز یک عقبگرد از یکی از سیاست های مهم دوره ریاست اوباما است. این در حالیست که صدها دولت محلی در آمریکا اعلام کرده اند که علیرغم عقب نشینی ترامپ، به اجرای توافق پاریس پایبند خواهند ماند.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 788542

وب گردی

وب گردی