کو ثری: عربستان پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره تیراندازی گارد ساحلی عربستان به قایق ماهیگیران ایرانی تاکید کرد : جزئیات این اتفاق بیشتر باید مشخص شود اما مرزبانی عربستان در قبال این اقدام عجیب باید پاسخگو باشد و وزارت امور خارجه کشورمان به شدت این موضوع را پیگیری کند.

اسماعیل کوثری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره تیراندازی گارد ساحلی عربستان به قایق ماهیگیران ایرانی در گفت و گو با ایسکانیوز اظهار داشت :وزارت امور خارجه کشورمان به شدت این موضوع را پیگیری کند زیرا که تاکنون سابقه نداشته عربستان این گونه گستاخی از خود نشان دهد .

وی با تاکید براین نکته که بدون شک این اقدام با مجوز و دستور مقامات ارشد عربستان صادر شده است ادامه داد : قایق های ایرانی به دنبال صید ماهی و کارهای روزمره خودشان بوده اند و به همین خاطر در قبال گستاخی عربستانی ها باید یک تصمیم قاطعی گرفته شود و موضوع در مراجع ذی صلاح مورد رسیدگی قرار بگیرد .

کوثری در پاسخ به این سوال که دلیل رفتار های ماجراجویانه عربستان درقبال ایران و منطقه چیست ابراز داشت : آنچه مشخص است اینکه عربستان باتوجه به همه هزینه های سنگینی که در سوریه و عراق و یمن انجام داده است اما حاصلی جز شکست نداشته است از همین روی دست به این قبیل رفتارهای ماجراجویانه می زند .

وی با تاکید بر این نکته که به عربستان پاسخ قاطعی خواهیم داد تصریح کرد : عربستان نمی تواند برای خودش تصمیم گیری کند اگر این توانایی را داشتند خیلی زودتر از اینها مسئله یمن را حل می کردند و قطعا عربستان پشیمان خواهد شد .

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا و تاثیر آن بر تحولات منطقه به ویژه نقش ایران در جبهه مقاومت خاطر نشان کرد : امریکا بازی جدیدی را در قبال ایران آغاز کرده است در ابتدا شعارهایی را مطرح می کنند اما وقتی به قدرت می رسند همان جنایت‌ها و خباثت‌های گذشته را دنبال می‌کند به همین خاطر دولتمردان جمهوری اسلامی ایران باید یک تصمیم قاطع بگیرند ومردم را در جریان تصمیمات و اقدامات خود قرار دهند .

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید کارش را مقتدرانه دنبال کند ودر حال حاضر آمریکا در منطقه کاری نمی تواند از پیش ببرد و آن سیاست‌هایی که دنبال می‌کند به نتیجه نمی رسد و درمنطقه ایران حرف اول و آخر را می‌زند.

کوثری در پایان تصریح کرد : آمریکایی ها باید بدانند ملت ما هیچ وقت کوتاه نخواهد آمدو مسئولان دیپلماسی ما باید پاسخ دندانشکنی به دولت آقای ترامپ بدهند.

کد خبر: 788570

وب گردی

وب گردی