بی‌باک: از کسب سومین قهرمانی جهان ناامید نیستم/ بعد از مقانلو بیشترین حضور در مسابقات جهانی را داشتم

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: برای حضور در مسابقات جهانی سه ماه زمان داشتم که تنها دو ماه آن مفید بود اما با همه این محدودیت‌ها اصلا از کسب سومین قهرمانی جهان نا امید نیستیم.

مهدی بی‌باک در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو اظهار داشت: بازیکنان ما برای حضور در مسابقات جهانی تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند و در حال حاضر در آمادگی بسیار خوبی به سر می‌برند. با وجود زمان کمی که برای آماده‌سازی پیش روی ما قرار داشت اما بازیکنان همکاری خوبی با کادرفتی داشتد و همه جوره فرمانبرداری کردند.

وی تصریح کرد: نظم و انضباط در تیم فوتبال ما نشان داد که می‌شود کارهای بزرگ انجام داد و فکر می‌کنم کار بزرگ کی‌روش نیز این بود که نظم ، انضباط و دیسپلین را در اردوهای ما حاکم کرد. خدا را شکر ما نیز این مقوله را خوب انجام دادیم و از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی نیز با وجود اینکه 3 ماه زمان کمی برای ما بود اما توانستیم آن را به بازیکنان القا کنیم و بچه‌ها نیز با طرز فکر ما آشنا شدند.

سرمربی تیم ملی تکواندو عنوان کرد: ما از لحاظ نحوه داوری و رقبا همه چیز را آنالیز کردیم و با توجه به این مسائل سآمادگی بسیار خوبی بعی کردیم مسائل فنی را در تمرینات قرار بدهیم . سعی ما این بود تنوع تمرینات به گونه‌ای باشد هر کسی با هر طرز تفکری از تمرینات بهره‌برداری داشته باشد .

بی‌باک در خصوص شانس قهرمانی تیم ملی تکواندو عنوان کرد : نباید فراموش کنیم تکواندو در طول حضور خود در مسابقات جهانی تنها دو بار موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان با هدایت رضا مهماندوست و بیژن مقانلو شده است. بار اول مهماندوست سه سال و نیم زمان برای رسیدن به این مهم در اختیار شد و در مرتبه دوم نیز که من افتخاری همکاری با مقانلو را داشتم تیم ملی بعد از دو سال آشنایی با تفکرات مقانلو قهرمان شد.

وی یادآور شد: من برای حضور در مسابقات جهانی سه ماه زمان داشتم که تنها دو ماه آن مفید بود اما با همه این محدودیت‌ها اصلا از کسب سومین قهرمانی جهان نا امید نیستیم. همدلی بازیکنان و تلاش آنها در اردوهای تیم ملی نقطه امیدواری ما است و امیدواریم با کمک خدا و زحمات بچه‌ها قهرمان جهان شویم .

سرمربی تیم ملی در خصوص صحبت‌هایی که مبنی بر جوانی کادرفنی تیم ملی مطرح می‌شود، گفت: خیلی خوشحال هستم که با 40 سال سن من را جوان در نظر می‌گیرند. استاد ذوالقدر که 12 سال هدایت تیم ملی را در اختیار داشت در سن 30 سالگی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت . به غیر از مقانلو که خیلی چیزها من از او یاد گرفتم در حال حاضر از لحاظ بازیکنی و مربیگری من تجربه بیشتری از همه دارم. اینها حمل بر خودستایی نیست و من چهار بار به عنوان ورزشکار و یک بار به عنوان مربی مسابقات جهانی را تجربه کردم و این دوره مسابقات جهانی ششمین تجربه من از لحاظ حضور در این مسابقات است.

وی ادامه داد: هم از لحاظ بحث مربیگری و هم از لحاظ ورزشکاری بعد از مقانلو بیشترین حضور را در این مسابقات داشتم. کادر من نیز افشار به عنوان مربی در مسابقات جهانی مکزیک و مسابقات گرندپری حضور داشته است و نصرآزادنی نیز علاوه بر عنوان قهرمانی جهان تجربه حضور در مسابقات جام‌جهانی را نیز داشته است. هر سه نفر ما قهرمان جهان هستیم و این موضوع می‌تواند به ما کمک کند. اینکه برخی‌ها لطف دارند و ما را جوان عنوان می‌کنند برای ما باعث خوشحالی است اما از لحاظ تجربه چیزی کم نداریم.

سرمربی تیم ملی در خصوص مزین شدن کاروان تکواندو ایران به نام شهید حسین خزاری عنوان کرد: من همیشه به شهدا و سرداران بزرگ جنگ ارادت داشتم و دلیل آن نیز این بوده است که از ناموس و مرزهای کشورمان دفاه کردند. اگر ما در حال حاضر به راحتی در کشورمان زندگی می‌کنیم به خاطر رشادت آنها بوده است . زمانی که جان آدمیزاد در میان باشد خیلی از ما پا پس می‌کشیم اما این عزیزان از جان خود گذاشتند تا ما بتوانیم رهرو راه آنها باشیم. نام شهید خرازی خیلی می‌تواند به من و تیم ملی کمک کند و نیرو بدهد و باید از پولادگر تشکر کنم که این فکر را انجام دادند. ما نیز می‌توانیم با کسب مدال نام این عزیزان را بیشتر زنده نگه داریم.

603

کد خبر: 788604

وب گردی

وب گردی