ضرورت حمایت بودجه‌ای دولت آینده از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برلزوم حمایت‌های مالی و بودجه‌ای دولت آینده از این دانشگاه تاکید کرد و گفت: اگرچه طی سال‌های اخیر بودجه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای چندین برابر افزایش یافته، اما در صورت ادامه حمایت‌ها، این دانشگاه تا پایان برنامه ششم توسعه خودکفا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ناصر شمس با اعلام این مطلب اظهار کرد: توجه به دانشگاه فنی و حرفه و قراردادن این دانشگاه در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان مهم‌ترین انتظار ما از دولت آینده است چرا که در حال حاضر دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نیازمند کمک و مساعدت بیشتر دولت است و اگر این کمک‌ها صورت بگیرد قول می‌دهیم در اجرای برنامه‌ها با آنها همراه شویم و کمک بزرگی به دولت در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی داشته باشیم.

وی درادامه تصریح کرد: خوشبختانه بودجه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در سال‌های اخیر افزایش بیشتر از صددرصد رشد داشته است اما با توجه وضعیت، سابقه و پتانسیل‌های دانشگاه، انتظار داریم مساعدت دولت بیشتر از گذشته باشد و من مطمئن هستم اگر مساعدت دولت افزایش یابد دانشگاه فنی و حرفه‌ای تا پایان برنامه ششم توسعه به خودکفایی خواهد رسید.

دکتر شمس همچنین تاکید کرد: علاوه بر حمایت‌های مالی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، انتظار ما این است که صنایع، بخش‌های خصوصی و بدنه دولت نیز در بخش‌های مختلف ارتباط‌ نزدیکی با دانشگاه داشته باشند و در شهرهای مختلف نیز استاندارها از مراکز و واحدهای فنی‌وحرفه‌ای حمایت‌های لازم را داشته باشند و ما نیز در بخش‌های مختلف به آنها کمک‌ کنیم. یعنی یک ارتباط دو سویه بین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و بخش‌های صنعتی خصوصی و دولت شکل بگیرد.

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در پایان به نقش موثر این دانشگاه در عملی کردن شعار سال با عنوان" اقتصاد مقاومتی،‌ تولید و اشتغال" اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند با ایجاد رشته‌های جدید به افزایش مشاغل مورد نیاز کشور کمک‌کند. برای تحقق این امر علاوه بر کمک‌های مالی دولت،‌ نیازمند نوعی ارزیابی وضع موجود در کشور هستیم تا براساس آن زیرساخت‌های آن بررسی و در صورت نیاز کمبودها را برطرف کنیم. چراکه در حال حاضر بسیاری از تجهیزات مراکز دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نیازمند نوسازی جدی هستند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 788643

وب گردی

وب گردی