توسعه آموزش عالی با نیازهای کشورمتناسب می شود

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از متناسب سازی نیازهای کشور با تربیت متخصصان در دانشگاه ها، ارائه سند ملی راهبردی نشر علمی و تغییر آیین نامه کمیسیون های تخصصی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر وحید احمدی عصریکشنبه بعد از صدوپنجاه و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در مورد دستورات مورد بررسی در این جلسه اظهار کرد: یکی از دستورات این جلسه اصلاح آیین نامه کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف بود.

وی ادامه داد: در این جلسه پیشنهاد افزایش مدت عضویت اعضای حقیقی از دو سال به چهارسال ارائه و تصویب شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:دستور دیگر این نشست بحث هدفمندسازی گسترش یا توسعه آموزش عالی متناسب با نیازهای کشوربود.

وی تاکید کرد: طبیعتا باید این دو مجموعه همراستایی و هماهنگی داشته باشند که با توجه به ظرفیت و جایگاه شورای عالی عتف در نشست امروز تصویب شد وزارت علوم ظرف 6 ماه برنامه هدفمندسازی گسترش آموزش عالی را و متناسب سازی ترتیب متخصصان را با نیازهای کشور تهیه کند.

به گفته احمدی در این مسیر دستگاه های مختلف و متقاضی و مجموعه هایی که حوزه تقاضا هستند با اعلام نیازمندی ها و برنامه های توسعه دستگاه مربوطه خود با وزارت علوم همکاری کنند.

دبیر شورای عالی عتف خاطرنشان کرد: دستور جلسه بعدی ارائه گزارش نظام‌ ملی نشر علمی کشور بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در سطح کشور حوزه های مختلف انتشارات و توسعه علمی نشر کشور از جمله کتاب، پایان نامه و ...را داریم به هماهنگ‌سازی و همگرایی در انتشار این متون نیاز داریم.

احمدی یادآور شد: این هماهنگی در مجموعه های داخلی و ارتباط با مراکز بین المللی باید ایجاد شود و بر اساس این اصل در جلسه قبل شورای عالی عتف دبیرخانه را مکلف کرده بود که نظامی را به نام نظام ملی نشر علمی کشور تدوین شود و در جلسه سه شنبه این گزارش باید ارائه شود.

احمدی گفت: در کمیسیون دائمی امروز گزارش اقدام صورت گرفته ارائه شد و نظرهای اعضا گرفته شد و قرار شد این کار در قالب سند راهبردی نشر علمی کشور ارائه شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد لازم الاجرا بودن این سند در صورت نهایی شدن گفت: این سند برای همه دستگاه های دولتی و دانشگاه هاست که در حوزه نشر علمی کشور فعال هستند.

وی تاکید کرد: از انجا که مصوبات شورای عالی عتف برای همه دستگاه ها لازم الاجراست و اگر تصویب شود همه دستگاه ها باید اجرا کنند.

صدوپنجاه و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) عصر امروز (یکشنبه) در باغ گیاهشناسی ملی ایران با حضور معاونان پژوهشی سازمان های مختلف تشکیل شد. بعد از این جلسه حضار از باغ ملی گیاه شناسی ایران دیدن کردند.

200

کد خبر: 788679

وب گردی

وب گردی