آغاز به کار مرغداری گوشتی و کندوی زنبور عسل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

برای نخستین بار یک مرغداری 2000 قطعه ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد پس از تحویل جوجه یک روزه از مزرعه جوجه کشی و انجام واکسیناسیون برعلیه بیماری برونشیت عفونی وآنفلوانزا ، عملاً وارد مدار پرورش قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین وثوقی مسئول پیشگیری و کنترل بیماری‌های فارم این مجموعه گفت: در طول دوره ی 45 روزه پرورش، 8 بار عملیات پیشگیری انجام می شود که مستلزم ایزوله وقرنطینه بودن فضای پرورشی است که امیدواریم کارکنان مستقر در این مرغداری نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

وی گفت: «جوجه های گوشتی نژاد راس تا به امروز بیشتر از 1 کیلوگرم وزن دارند که در حد استاندارد قرار داشته وامیدواریم تا پایان دوره48 روزه حساس با توجه به آلودگی منطقه بروجرد به بیماریهای آنفلونزا وبرونشیت، مشکل خاصی پیدا نکنند.

حسین وثوقی افزود:«مجتمع کشت وصنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد این روزها شاهد فعالیت‌های ویژه ای شده است که جا دارد از حمایت های همه جانبه دکتر مجید شمس ریاست واحد بروجرد، دکتر رضا گودرزی مسئول درمان فارم و همه همکاران عزیزی که جانانه وبدون هیچ چشم داشتی در راه اعتلای تولید ودر آمدزایی این واحد گام بر می دارند تقدیر وتشکر نمود.»

مسئول پیشگیری و کنترل بیماریهای فارم گفت: «علاوه بر راه اندازی مرغداری طی چند ماهه گذشته چندین کندوی عسل نیز به همت همکاران توسط خود واحد کلونی گیری شده و در مجتمع کشت و صنعت مستقرشده است و تعداد آن اکنون به 108 کندو رسیده است.

وی گفت: «این واحد برای دومین سال است که اقدام به پرورش زنبور عسل نموده است و سال گذشته قریب به 300 کیلو گرم عسل تولید کرده است.»

وثوقی گفت:«متولیان وخدمتگزاران تولید وپرورش زنبور عسل ومرغ امیدوارند واحد بروجرد با داشتن پتانسیل های علمی و عملیاتی موجود بتواند گامهای موثر وخوبی را جهت ارتقاء سطح درآمد زایی در حوزه علوم دامی ودامپزشکی بردارد. امید که مسولین محترم نیز چترحمایتی خود را همچون گذشته بگسترانند.

200

کد خبر: 788698

وب گردی

وب گردی