راه بازگشت به اتحادیه اروپا برای انگلیسی‌ها باز است

مامور برگزیت پارلمان اروپا در آستانه شروع مذاکرات در این باره بازگشت لندن به اتحادیه اروپا را ممکن دانسته و گفت برای انگلیسی‌ها راه باز است که نظر خود را تغییر داده و عضو این اتحادیه شوند.

به گزارش ایسکانیوز، "گوی فرهوفشتادت"، مامور برگزیت پارلمان اروپا در آستانه شروع مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه که از روز دوشنبه آغاز می شود درباره باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا خود را باز نشان داده و در گفتگو با روزنامه "دی ولت" آلمان تاکید کرد که برای انگلیسی ها راه باز است که نظر خود را تغییر داده و دوباره بخشی از اتحادیه اروپا شوند.

"فرهوفشتادت" در عین حال گفت که اما برای انگلیسی ها هیچ درخواست ویژه یا تخفیفی وجود نخواهد داشت. وی همچنین قبل ازشروع مذاکرات برگزیت بر درخواست اروپا برای تضمین حقوق شهروندان اروپایی در انگلیس تا زمان خروج کامل این کشور تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد تا زمانی که انگلیس عضو اتحادیه اروپا است هیچ چیز در حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس عوض نمی شود.

"دیوید دیویس" وزیر برگزیت انگلیسنیزدر شرایطی برای مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا روز دوشنبه وارد بروکسل می شود که پیام آشکار و روشن وی برای مقام های اروپایی این خواهد بود که هیچ شک و تردیدی در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

وی همچنین اذعان کرده است که مذاکرات برگزیت بسیار سخت خواهد بود ولی ما به دنبال اتخاذ رویکردی برای دستیابی به یک روش سازنده در مذاکرات هستیم.

در حالی که ترزا می قصد داشت با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام جایگاه و موقعیت حزب محافظه کار را در آستانه مذاکرات برگزیت تقویت کند، این انتخابات به شکست بزرگی برای این حزب تبدیل شده است.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان هم در آستانه مذاکرات برگزیت ماندن انگلیس در بازار داخلی اتحادیه اروپا را البته در صورت پذیرفته شدن حق آزادی تردد شهروندان انگلیسی از طرف لندن امکان پذیر دانسته است.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 788749

وب گردی

وب گردی