خرید ۱۳.۷ میلیارد دلاری آمازون دنیای غذای آنلاین را متحول می‌کند؟

آمازون با خرید کمپانی Whole Foods (سوپرمارکت زنجیره ای با محصولات طبیعی و ارگانیک) قصد دارد فروشگاه های فیزیکی-آنلاین خود را متحول کند.

به گزارش ایسکانیوز، این معامله 13.7 میلیارد دلاری استراتژی آمازون را در بخش بقالی که بازاری 700 میلیارد دلاری را در خود جای داده متحول می‌کند چرا که آمازون سالهاست نتوانسته Fresh Service خود را توسعه دهد.

نکته جالب توجه اینکه با انتشار این خبر بازار سوپرمارکت ، تولیدات غذایی، پرداخت مالی و شاپینگ سنتر در آمریکا بیش از 35 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد. وال مارت 4.7 درصد سقوط کرد و Kroger Co swooned نیز 9.2 درصد از ارزش خود را از دست داد (هول فودز اخیرا ارزش خود را در برابر این کمپانی از دست داده بود و روز به روز تنزل می‌کرد) و ارزش سهام آمازون برعکس آنها بیش از 2.4 درصد رشد کرد و 11 میلیارد دلار سهام آمازون در مجموع پرارزش تر از قبل شد و آمازون اکنون بیش از 500 میلیارد دلار می‌ارزد.

آمازون قصد دارد با ایجاد Whole Paycheck داخل سوپرمارکت‌های «هول فودز» بخشی را به ابزارهای هوشمند ساخت خود و همچنین محصولاتی غیر از آنچه داخل سوپرمارکت وجود دارد (به خصوص داروخانه یا حتی اپ استور) اختصاص دهد.

آمازون با طرح های جدید،فرهنگ خرید را عوض کرده است و اخیرا در سیاتل سرویس Amazon Go را راه اندازی کرده است که به وسیله سنسورها و دوربین های فناورانه خرید مشتری را تشخیص داده و از روی اکانت آمازون‌شان، هزینه را به طور خودکار کم می‌کند. هنوز معلوم نیست آمازون از این فناوری در هول فودز استفاده کند یا نه؟ که اگر استفاده کند بخش عمده‌ای از کارگران در بخش صندوق از کار بیکار می‌شوند.

200/202

منبع: خبرآنلاین

کد خبر: 788788

وب گردی

وب گردی