مشاور اردوغان: عربستان نیازمند یک «بهار» است

مشاور رئیس جمهوری ترکیه در امور اقتصادی می‌گوید که عربستان همچون یک قبیله اداره می‌شود، چیزی که بر خلاف عقل و منطق بشریت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روسیا الیوم،‌ «ییغیت بولوت» مشاور رئیس جمهوری ترکیه در امور اقتصادی در سخنانی اعلام کرد که عربستان سعودی نیازمند یک «بهار» است.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی‌آر‌تی در توصیف عربستان سعودی نوشت که این مملکت به مثابه «قبیله‌ای است که شاهی دارد و همگی از دستورات قبیله‌ای تبعیت می‌کنند و این چیزی نیست که عقل و منطق بشریت پذیرای آن باشد».

بولوت در ادامه گفت: اگر بهاری وجود دارد، باید رخ دهد، اما نه آنگونه که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال اعمال آن بر ترکیه هستند، بلکه سرزمین‌های عربی نیازمند فصل بهار هستند، و لازم است که به ظهور برسد.

ترکیه پیشتر به عربستان پیشنهاد تأسیس پایگاه‌های نظامی ترک در خاک این کشور را داده بود، اما یکی منبع مسئول سعودی گفت که این کشور نمی‌تواند به ترکیه برای تدسیس پایگاه نظامی در خاکش اجازه دهد. خبرگزاری سعودی به نقل از همین منبع نوشت که نیازی به این کار وجود ندارد و نیروهای مسلح و توان نظامی (عربستان)‌ در عالی‌ترین سطح خود قرار دارد و در خارج از کشور نقش‌آفرینی و مشارکت قابل توجهی دارد - از جمله در پایگاه اینجرلیک ترکیه برای مبارزه به تروریسم و پشتیبانی از امنیت و ثبات منطقه.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 788839

وب گردی

وب گردی