ردپای "پوست مرغ" در کباب ها/ سرطان معده در کمین است

رییس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه در برخی از چلوکبابی ها از گوشت مرغ استفاده می شود از ممنوعیت فروش غذا در خیابان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: داخل کباب کوبیده ممکن است هر چیزی نظیر پوست مرغ و یا حتی سیرابی هم ریخته شود که برای سلامتی انسان مضر است.


او ادامه داد: وجود پوست مرغ در برخی از کباب‌های چلوکبابی‌ها سرطان معده و روده را به همراه خواهند داشت و هر چه سریع‌تر باید جلوی فروش غذا در کنار خیابان گرفته شود.

رییس انجمن صنایع غذایی ایران بیان کرد: شهروندان حتی الامکان باید از خرید کباب های کوبیده به دلیل نامشخص بودن محتویات درون آنها خودداری کنند همچنین باید تنها از رستوران‌های معتبر کباب را خریداری کرد.

او تصریح کرد: در واقع این کار یک تقلب محسوب می‌شود و باید با واحد‌هایی که این چنین تخلفاتی مرتکب می شوند برخورد صورت گیرد.

عزیزی افزود: استفاده مکرر از این مواد می‌تواند باعث بیماری‌های قلبی و عروقی و چربی خون در افراد شود که استفاده بیش از حد آن می‌تواند این بیماری را در دراز مدت افزایش دهد.

او با اشاره به مبلغ های ارزان برای کباب گفت: خرید چلوکباب خیلی ارزان عقلانی نیست و مردم باید دقت بیشتری در خرید داشته باشند.

رییس انجمن صنایع غذایی ایران بیان کرد: یک رستوران با هزینه‌هایی که دارد، هرگز به صرفه نیست که با این مبلغ چلوکبابی بی کیفیت با مواد غیر قابل مصرف استفاده و به دست مردم عرضه کند.در این نوع کباب‌ها با این قیمت در واقع از گوشت خالص استفاده نمی‌شود بلکه از سویا، ضایعات گوشت و مرغ و شکمبه استفاده می‌شود و وقتی این مواد با یکدیگر چرخ می‌شود دیگر قابل مشاهده نیست.

704

کد خبر: 788869

وب گردی

وب گردی