تخلفی در امتحانات نهایی انجام نشده است/ادعای دانش آموزان معترض سندی ندارد

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تخلفی از امتحانات نهایی به صورت رسمی به آموزش و پرورش ابلاغ نشده، تاکید کرد؛ انتشار سوالات بعد از بازگشایی پاکت سوالات در حوزه های امتحانی به معنای افشای سوالات نیست و سندی مبنی بر لو رفتن سوالات امتحان نهایی امسال وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانش و آموزش ایسکانیوز، صبح دیروز جمعی از دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان شهر تهران در اعتراض به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی دروس در آموزش و پرورش تجمع کردند.

این دانش آموزان معتقد بودند؛ سؤالات دروس عربی، زبان فارسی، زیست، شیمی، فیزیک و دینی، پیش از برگزاری امتحانات هر درس در شبکه‌های اجتماعی خرید و فروش شده، آنها خواستار حذف تأثیر ۲۵ درصدی دروس از کنکور سراسری سال آینده بودند و گفته می شود؛ مقابل آموزش و پرورش تجمع کردند.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با تاکید بر اینکه تجمعی انجام شده، درباره این موضوع گفت: روز گذشته تعدادی از دانش آموزان همراه والدینشان به آموزش و پرورش مراجعه کردند؛ این دانش آموزان مدعی بودند سوالات امتحانی قبل از امتحان در دسترس دانش آموزان بوده اما سندی که نشان دهد امتحانات لو رفته و به صورت گسترده در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است، وجود نداشت.

او ادامه داد: اگر دقایقی قبل از ساعت 8 که زمان آغاز امتحان است؛ پاکت سوالات بازگشایی شود و کسی در داخل حوزه امتحانی تصویری از آن بردارد، این به معنی افشا و لو رفتن سوالات نیست؛ زیرا دانش آموزان بعد از بازگشایی پاکت سوالات در جای خود نشسته اند.

عمادی افزود: از نظر مرکز سنجش آموزش و پرورش اگر بعد از بازگشایی پاکت سوالات، تصویری از آن منتشر شود، این به معنی تخلف نیست. درباره موضوع اخیر هم برخی دانش آموزان مدعی بودند؛ چند دقیقه قبل از امتحان تصویر سوالات در فضای مجازی منتشر شده است که سندی برای این موضوع وجود ندارد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تا امروز گزارش رسمی از تخلف به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است، گفت: اگر تخلفی در حوزه های امتحانی انجام گیرد؛ پلیس، حراست و قوه قضایه پیگیری خواهند کرد اما تا امروز هیچ تخلفی به آموزش و پرورش به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

او در پایان مسئولیت تخلفات در حوزه های امتحانی گفت: مرکز سنجش آموزش و پرورش فقط مسئولیت طراحی و ارسال سوالات امتحانی به مناطق را دارد. مسئولیت رسیدگی به تخلفات از سوی آموزش و پرورش در هر منطقه حضور دارند که به این امور رسیدگی می کنند.

204/200

کد خبر: 788878

وب گردی

وب گردی