جوکار : رفتار آل سعود به منزله تجاوز آشکار است

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران در حقوق شهروندان خودش در حوزه سیاست خارجی یک مقداری باید انقلابی‌تر عمل کند. زیرا این وضعیت می‌تواند در آینده برای ما بسیار خطرناک باشد و منافع ما را زیر سوال ببرد

محمد صالح جوکار عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره تیراندازی گارد مرزبانان عربستانی به صیادان ایرانی گفت :قایق‌های ماهیگیری در حال ورود به آب‌های بین‌المللی بوده است وبا قایق های نظامی نیز تفاوت داشته اند از همین روی چه از لحاظ شکلی و چه ماهیتی تیراندازی به این قایق‌ها قابل دفاع نیست و این اقدام از نظر قوانین بین‌الملی به شدت محکوم است.

نماینده سابق در مجلس شورای اسلامی افزود : تیراندازی گارد ساحلی عربستان به قایق ایرانی قطعاً از روی عمد بوده است و به دنبال آن هستند که منطقه را به تشنج بکشند و با توجه به تغییراتی که در رفتار آل سعود در منطقه شاهد هستیم به منزله تجاوز آشکار است .

جوکار با بیان اینکه دولت باید با قاطعیت این موضوع پیگیری کند و برخورد جدی با عربستان داشته باشد خاطر نشان کرد : اگر با آل سعود برخورد جدی نشود نسبت به گذشته جسورتر خواهد شد و مشکلات را در سطح منطقه افزایش خواهد داد.

وی در پایان تاکید کرد : با توجه به شرایطی که در سطح منطقه است و حمایت‌هایی که امریکا از عربستان به عمل می آورد احساس غروری به عربستان دست داده است تا به خود اجازه دهد به قایق های ماهیگیری ایرانی تجاوز کنند و جمهوری اسلامی ایران در حقوق شهروندان خودش در حوزه سیاست خارجی یک مقداری باید انقلابی‌تر عمل کند. زیرا این وضعیت می‌تواند در آینده برای ما بسیار خطرناک باشد و منافع ما را زیر سوال ببرد .

کد خبر: 788897

وب گردی

وب گردی