دکتر ولایتی: دانشگاه آزاد اسلامی نقش تاثیرگذاری در آموزش عالی دارد/ دکتر نوریان: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به نظام و انقلاب است

نخستین قسمت از مجموعه تلویزیونی «مجله دانشگاه» بعد از اخبار ساعت 19 شبکه اول سیما با هدف تبیین دستاوردها و موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس تاکنون به روی آنتن رفت.

به گزارش ایسکانیوز، در نخستین قسمت مجموعه تلویزیونی« مجله دانشگاه»دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این مجموعه علمی نقش تاثیرگذاری در آموزش عالی دارد و با توجه به داشتن 600هزار دانشجو، 70 هزار استاد ، 40 هزار کارمند ، 350 واحد دانشگاهی و دارا بودن فضای آموزشی وسیع در دنیا بی نظیر است.

در ادامه دکتر علی محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان این نکته که دانشگاه آزاد متعلق به نظام و انقلاب است عنوان کرد: امروز به همفکری و همکاری نیاز داریم تا این ثمره انقلاب را به جایگاه شایسته خود برسانیم.

دکتر بهمن یزدی صمدی، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهار کرد: در گذشته کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مساجد و تکایا برگزار می‌شد اما به تدریج واحدهای دانشگاه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها دایر و امروز این دانشگاه نزدیک به 20 میلیون متر مربع فضای عمرانی را در اختیار گرفته است.

در نخستین مجموعه تلویزیونی اشاراتی به تاریخچه آغاز به کار کردن دانشگاه آزاد اسلامی در سال61 و تاثیرات مثبت آن در نظام آموزشی کشور تاکید شد.

این مجموعه در 26 قسمت 7 دقیقه‌ای تهیه و هر روز بعد از خبر ساعت 19 با هدف به تصویر کشیدن برنامه ها، راهبردها و توانمندی های این دانشگاه و نقش آن در بین مخاطبان و عموم جامعه پخش خواهد شد.

طرح مباحثی نظیر چگونگی شکل گیری و تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس تا کنون ، بیان فعالیت های علمی ، پژوهشی ، آموزشی، فرهنگی ، عمرانی و اقتصاد دانش بنیان از جمله اهداف کلان در تهیه این مجموعه تلویزیونی است که در راستای آن به تبیین نقش اثرگذار دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد علمی کشور پس از انقلاب در رشد علمی و افق های پیش روی می پردازد.

لازم به ذکر است در این مجموعه تلویزیونی که پخش آن از امروز آغاز شد، اعضا هیات موسس و امنا، روسای سابق، مسئولان، اساتید، کارشناسان دانشگاهی، دانشجویان و فارغ التحصیلان از منظری دیگر و با رویکردی جدید با مخاطبان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به گفت‌وگو خواهند نشست.

200/202

کد خبر: 788932

وب گردی

وب گردی