مشاغل با ۱۵۶ میلیون تومان درآمد، اظهارنامه نمی‌خواهد/توافق جدید مالیاتی با فدراسیون فوتبال

 رئیس امور مالیاتی استان تهران از توافقات جدید مالیاتی با سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و اعضای کمیسیون اصل نود برای درج مبلغ قراردادهای ورزشکاران خبرداد و گفت:‌ کسانی‌که حجم فروش آنها کمتر از ۱۵۶ میلیون تومان برای سال مالیاتی ۹۵ باشد، نیاز به تکمیل اظهارنامه ندارند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا نوری افزود: مالیات مشاغل با کمتر از ۱۵۶ میلیون تومان حجم فروش با ۸ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ مقطوع می‌شود و مشمول مالیات جدیدی نخواهند بود و ضرورتی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اسناد و مدارک ندارند.

وی با بیان اینکه این افراد می‌توانند مالیات خود را در چهار قسط پرداخت کنند و جرایم دیرکرد آنها نیز قابل بخشودگی خواهد بود، گفت: مردم نگران تسلیم اظهارنامه برای این گروه نباشند و کسانی‌که مشمول این دستورالعمل اجرایی قرار می‌گیرند، جریمه‌ای برای تسلیم نکردن اظهارنامه شامل حال آنها نخواهد بود.

نوری تصریح کرد: در سامانه سازمان امور مالیاتی دستورالعمل‌های کامل این موضوع وجود دارد و حتی اگر افرادی قبلا اظهارنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند، می‌توانند مراجعه و از دستورالعمل‌های جدید استفاده کنند.

رئیس امور مالیاتی استان تهران افزود: با اینکه انتهای خردادماه، روزهای پایانی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل است، اما اشخاص حقوقی و صاحبان املاک می‌توانند اظهارنامه‌های خود را تا پایان تیرماه تسلیم کنند.

نوری با اشاره به مطلوب بودن وضعیت اظهارنامه‌های مالیاتی گفت: با توجه به اینکه تغییراتی در قانون مالیات‌ صورت گرفته و گروه‌بندی‌های صاحبان مشاغل هم تغییراتی داشته، لازم است مودیان مالیاتی در این دو روز پایانی خردادماه از طرق مختلفی که وجود دارد به تکمیل و تسلیم اظهارنامه‌های الکترونیکی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به بروز تغییرات در قانون مالیات‌های گروه‌های صاحبان مشاغل و بر اساس اصلاحاتی که صورت گرفت، شش گروه خاص مانند واردکنندگان، صادرکنندگان، کارخانه‌داران، رستوران‌داران، صرافی‌ها و غیره در گروه اول قرار می‌گیرند اما معیار تقسیم‌بندی حجم فعالیت، درآمد و فروش مشاغل خواهد بود.

نوری گفت: مشاغل در سه گروه تقسیم‌بندی می‌شوند، گروه یک شامل افرادی می‌شود که در یک سال مالیاتی بالغ بر ۳ میلیارد تومان فعالیت داشته‌اند، گروه دوم کسانی هستند که یک تا ۳ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند و گروه سوم نیز کسانی هستند که زیر یک میلیارد تومان فعالیت کرده‌اند.

این مسئول افزود: با توجه به این تقسیم‌بندی، بیشتر جامعه در گروه سوم قرار می‌گیرند و ما برای این گروه تسهیلات ویژه‌ای قائل شدیم و با توافقاتی که با اتاق اصناف ایران داشیم، اختیاراتی در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات داشتیم.

وی درباره حذف مالیات ارزش افزوده برای برخی از مشاغل مانند طلافروشان گفت: تاکنون و براساس قانون فعلی طلافروشان مشمول ارزش افزوده هستند و نکاتی که در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مطرح است هنوز به تصویب نهایی نرسیده و اگر قانون شد ما به آن عمل می‌کنیم.

قراردادهای ورزشکاران باید شفاف باشد

رئیس امور مالیاتی استان تهران گفت: در جلساتی که با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و اعضای کمیسیون اصل نود برگزار کردیم، توافق شد یکی از شرایط قراردادهای ورزشکاران قید مبلغ مورد توافق باشد.

نوری درباره تفاوت رقم درج شده در قراردادهای برخی از ورزشکاران و مبالغ دریافتی واقعی آنها گفت: در گذشته این موارد وجود داشت و ملموس‌تر بود، اما اکنون تا حدودی متفاوت شده است.

وی با اشاره به شفاف‌سازی‌های صورت گرفته در قراردادهای ورزشکاران گفت: این قراردادها اکنون باید در سایت فدراسیون فوتبال نیز قرار گیرد تا مالیات آنها به صورت شفاف تعیین شود، ضمن آنکه در زمان ثبت قرارداد و صدور کارت مسابقات به عنوان مجوز فعالیت ورزشکاران باید حتما گواهی مالیاتی آنها نیز صادر شده باشد و بر اساس این مجوز، سازمان لیگ اجازه صدور کارت بازی را خواهد داشت.

وی گفت: اگر این مراحل طی نشود ما از طریق مراجع انتظامی خودمان پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

نوری درباره ممنوع‌الخروجی برخی ورزشکاران توضیح داد: یکی از اقدامات اجرایی برای وصول مطالبات مالیاتی، ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی است که از محدویت‌های اجتماعی تلقی می‌شود.

وی افزود: ممنوع‌الخروجی برای همه افراد جامعه که بدهی مالیاتی داشته باشند ممکن است درنظر گرفته شود و این موضوع تنها مختص ورزشکاران نیست.

رئیس امور مالیاتی استان تهران گفت: وزشکاران هم مانند سایر اقشار جامعه مودیان مالیاتی هستند، تکالیفی دارند و با گروه‌بندی جدید مشاغل، ورزشکاران با توجه به حجم درآمدی که دارند در گروه‌های سه‌گانه قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: درباره مالیات ورزشکاران تکالیفی برای باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها داشتیم که اسناد و مدارک قرارداد ورزشکاران باید به ادارات مالیات ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

نوری گفت: خود ورزشکاران نیز می‌توانند اظهارنامه مالیاتی ارسال کنند که اینها مورد بررسی قرار می گیرد و چنانچه درآمد اعلامی کمتر از درآمد واقعی باشد، طبق ضوابط با آنها برخورد می‌شود.

401

کد خبر: 788964

وب گردی

وب گردی