کریم زارع: شهردانایی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می شود

نخستین نشست هم اندیشی قرآنی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان عصر روز گذشته با حضور دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مرتضی موسی خانی، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر احمد شمس رییس واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، دکتر کریم زارع، رییس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست با بیان اینکه زایش‌ها شروع حرکت‌های جدید هستند گفت: باشگاه پژوهشگران جوان نوزده سال قبل با هدف جذب نخبگان تاسیس شد. بنابراین اساسنامه باشگاه با همین هدف به تصویب هیات امنای وقت رسید. کار را از یک اتاق شروع کردیم.

وی با بیان اینکه امروز 369 باشگاه در واحدهای دانشگاهی مستقر هستند افزود: در طول سالیان اخیر به چند موضوع مهم که راهبرد های اساسی کشور هم هستند، توجه ویژه داشته‌ایم.

زارع در ادامه در تشریح برنامه‌های باشگاه پژوهشگران جوان گفت: در طول این مدت به موضوع اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه‌ای داشته‌ایم. همچنین در این راستا اعضای باشگاه پژوهشگران جوان توانستند موفقیت‌هایی از جمله اتومبیل خورشیدی را اختراع کنند. اعضای باشگاه در تیم‌های رباتیک مقام‌های خوبی به دست آوردند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان اضافه کرد: موضوع دیگری که پیگیری می‌کنیم و تقاضای حمایت داریم؛ طرح تصویب شده در مجلس در رابطه با حمایت از صندوق باشگاه است که در این قانون باشگاه پژوهشگران در کنار بنیاد ملی نخبگان ردیف بودجه تصویب شده در اختیار دارد.

زارع ادامه داد: خوشبختانه میزان بازدید از سایت باشگاه پژوهشگران بیش از 11 میلیون بازدید رسیده است که در طی این مدت بی‌سابقه بوده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران اضافه کرد: در موضوع نانو هم فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم. همچنین تاکنون هفت uspatent ثبت کرده ایم که امیدواریم با حمایت‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه این تعداد افزایش پیدا کند.

او در ادامه گفت: امسال هم مدال طلای المپیاد شیمی جهان به یکی از اعضای باشگاه پژوهشگران تعلق گرفت که این موضوع افتخار بسیار بزرگی است.

زارع یادآور شد: سال گذشته 14 پروژه کلان برون دانشگاهی را با دانشگاه‌های معتبر کشور انجام دادیم.

وی در پایان به ایجاد شهر دانایی اشاره کرد و گفت: با توافقاتی که انجام شده شهر دانایی دانشگاه در زمینی به مساحت 19 هکتار بر پایه 14 محور ایجاد خواهد شد. همانطور که از اسم این مجموعه پیداست، این شهر از لحاظ علمی و خدماتی از شهرهای معمولی در سطح بالایی قرار دارد.

200

کد خبر: 788971

وب گردی

وب گردی