۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای عرضه کتب ایرانی به  بازارهای جهانی

شورای سیاست‌گذاری طرح حمایت از کتاب‌ ایرانی در بازارهای جهانی (گرنت)، با تخصیص مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از ترجمه کتاب‌های ایرانی به زبان‌های خارجی در سال جاری موفقت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای سیاست‌گذاری طرح حمایت از کتاب ایران در بازارهانی جهانی (گرنت) در سال ۱۳۹۶۶ با حضور سید عباس صالحی و اعضای شورای سیاست‌گذاری روز دوشنبه (۲۹ خردادماه) برگزار شد.

در این جلسه بندهای شیوه‌نامه حمایت از کتاب ایران در بازارهای جهانی در سال ۱۳۹۶ بررسی شدند و اعضای شورا به تبادل نظر پرداختند. همچنین گزارشی از طرح گرنت و اجرای آن در دو سال گذشته ارایه و نقاط ضعف و قوت آن بررسی شد.

در ادامه این جلسه مقرر شد مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از ترجمه کتاب‌های ایرانی به زبان‌های خارجی در سال جاری در نظر گرفته شود. همچنین مصوب شد تا از هر عنوان کتاب کودک تا سقف یک هزار دلار و هر عنوان کتاب بزرگسال تا سقف ۳ هزار دلار حمایت صورت گیرد. البته در موارد استثنایی با نظر شورا این میزان قابل تغییر خواهد بود.

در ادامه جلسه کتاب‌های مورد حمایت از نظر محتوایی در سه گروه ادبیات و هنر، اسلام شناسی و ایران‌شناسی و کودک و نوجوان تقسیم‌بندی و مقرر شد در هر یک از این گروه‌ها تعداد ۳ تا ۵ عضو حقیقی و حقوقی انتخاب شوند تا به ارزیابی آثار بپردازند و نظرات پیشنهادی خود را در زمان معین شده به دبیرخانه ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، جلسه شورای سیاست‌گذاری طرح حمایت از کتاب ایران در بازارهانی جهانی (گرنت) در سال ۱۳۹۶ که با ریاست سید عباس صالحی برگزار شد آقایان داود موسایی، محمود آموزگار، فریدون عموزاده خلیلی، مجید جعفری‌اقدم، غلامرضا نوعی، علی فریدونی، ایوب دهقان‌کار و محسن عموشاهی حضور داشتند.

502

کد خبر: 789016

وب گردی

وب گردی