سردار شریف: برگزاری مراسم روز جهانی قدس در  بیش از 120 کشور اسلامی و غیر اسلامی / مسیرهای راهپیمایی 10 گانه شد

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس بابیان اینکه طبق سنوات گذشته طیف حمایت از مردم فلسطین گستره بیشتری می گیرد گفت: پیش بینی ما این است که امسال بیش از 120 کشور اسلامی و غیر اسلامی در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس شرکت کنند.

به گزارش ایسکانیوز سردار رمضان شریف رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در کنفرانس خبری که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 30 خرداد) برگزار شد در پاسخ به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص برگزاری راهپیمایی روز قدس در نقاط مختلف جهان اظهار داشت: لیست جمع بندی مراسمی که در خارج از کشور برگزار می شود از سوی برخی دستگاههای مرتبط مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه و مجموعه نیروی قدس و سایر نهادهای مردمی که در بالاترین حوزه فعال هستند استخراج می شود که طبق روال همهساله پیش بینی ما امسال حضور بیش از 120 کشور اسلامی و غیر اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در 120 کشور اسلامی و غیر اسلامی که جمعیت مسلمان دارند و یا کسانی که نسبت به مظلومیت مردم فلسطین احساس وظیفه می کردند در این راهپیمایی حضورداشتند ضمن آنکه تعداد آنها بسیار زیاد و قابل توجه است اما به جهت اینکه گاهی در برخی کشورهای اروپایی به دلیل اینکه تعطیلات آنها با تعطیلات ما تفاوت دارد برگزاری روز جهانی قدس و انجام چنین مراسمی اغلب با اختلاف زمانی روبرو می شود.

وی افزود: در حاشیه مراسم روز جهانی قدس که در سال گذشته در سراسر جهان برگزار شد 260 مراسم در قالب برگزاری نشست ،راهپیمایی و کنفرانس خبری پیرامون موضوع روز جهانی قدس داشتیم بطوری که حضوری بالغ بر جمعیت های 1 میلیون نفری در نیجریه بود تا نشست های چند صد نفره در نقاط مختلف جهان.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با تاکید بر اینکه نکته مهم و قابل توجه این است که امروزه با گسترش رسانه ها بعضا نشست های محدود هم توان فضا سازی و جریان سازی در موضوعات مختلف به خصوص مسئله قدس را دارد گفت: وجود شبکه های اجتماعی در آشنا کردن افکار عمومی با مسئله فلسطین بسیار نقش مهمی دارد و صرفا با تاثیر گذاری عمیقی نیز همراه است.

وی تاکید کرد: دشمن هم در این حوزه بیکار ننشسته است و سنگ اندازی می کند و تلاش دارد تا موضوع مهمی همچون فلسطین را کمرنگ جلوه دهد.

شریف با بیان اینکه قبل از این تنها رژیم صهیونیستی و اسرائیلی ها در این مسئله پررنگ ظاهر می شد تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد حضور هم پیمانان، پیدا و پنهان را در این جبهه هستیم که در مسئله فلسطین کارشکنی می کنند تا به هدف خود که بی ارزش و کمرنگ جلوه دادن موضوع فلسطین است را جلوه گر کنند.

وی در ادامه در خصوص تهاجماتی که به شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه شد گفت: در سالهای گذشته بیش از 900 هزار نفر در روز جهانی قدس در کشور نیجریه شرکت کرده بودند که این اقدام باعث وحشت حامیان رژیم صهیونیستی شد چرا که یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث این شد تا رهبر مسلمانان نیجریه مورد آزار و اذیت و حمله قرار گیرد حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود چرا که وی پرچمدار روز جهانی قدس بود و این موضوع سبب شد تا نهایتا منجر به برخورد بسیار وحشیانه با ایشان و خانواده وی شد.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در ادامه این نشست با اشاره به مبارزات مردم فلسطین در سرزمین خودشان عنوان کرد: در طول سالهای بعد از انقلاب این روند رو به رشد بوده و مردم فلسطین حتی در زندانها با اعتصاب غذا به مبارزه خود ادامه می‌دهند. این قدرت درون‌ زایی است که ملت فلسطین دارند و در زمان مناسب این قدرت به صحنه خواهد آمد. امروز اسرائیلی‌ها در برآورد نظامی از فلسطین و لبنان عاجز هستند و آمارهای متناقض آنها گوای عدم اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: امسال احساس ما این است که با توجه به رفتار تحقیرآمیز رئیس جمهور در سفر به عربستان و ائتلاف نیم‌بندی آنها علیه ایران رقم زدند و خیلی زود دچار شکاف شد مشخص شد که ایران حامی امت اسلامی است و اسرائیل را دشمن اصلی خود می‌داند.

بنا به گفته سردار شریف در اعلام مسیرهای چند گانه حسب سالهای قبل از اضافه شدن یک مسیر در این مراسم خبر داد و عنوان کرد: بنا به درخواست امت شهید پرور مسیر های 9 گانه پیش بینی شده هرساله در روز جهانی قدس در پایتخت بنا به حضور مردم شریف روزه دار در حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک مسیر از سمت غرب تهران نیز به مسیرهای قبل اضافه شد.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، مسیرهای راهپیمایی‌ روز جهانی قدس در تهران به شرح زیر است:

مسیر شماره 1: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب،‌ دانشگاه تهران

مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسن (قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 3: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 4: مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 5: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 6: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 7: مسجدالجواد (ع)، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره 8: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 9: مسجد حضرت امیر (ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 10: مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 789037

وب گردی

وب گردی