نجمی: دلیل افزایش قیمت دلار در بازار مشخص شد/بانک مرکزی جو حاکم را کنترل کرد

کارشناس بازار ارز گفت: بانک مرکزی از طریق بیانیه ای که منتشر کرد تا حدودی جو نابه سامان حاکم در بازار را کنترل کرد اما اگر بتوان در کوتاه مدت فضای حاکم را کنترل کرد افزایش قیمت دلار موقتی می شود و روند صعودی نرخ دلار ادامه پیدا نخواهد کرد.

اباذر نجمی در گفت و گو با ایسکانیوز دلیل افزایش قیمت دلار را اینگونه بیان کرد: این امر متاثر از 2 عامل است، در ابتدا موشکی که از طرف سپاه ایران به سمت داعش پرتاب شد تاثیر بسیار زیادی را بر این افزایش قیمت داشت.

وی در ادامه بیان کرد: هجوم سپرده گذاران به برخی از موسسات اعتباری در راستای خروج سرمایه های خود بی تاثیر بر این افزایش قیمت نبود، در واقع به دلیل اطمینان موجود جهت تبدیل سرمایه های خود به دلار به این بازار ورود کردند که همین امر باعث افزایش قیمت دلار شده است.

نجمی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی از طریق بیانیه ای که منتشر کرد تا حدودی جو نابه سامان حاکم در بازار را کنترل کرد اما اگر بتوان در کوتاه مدت فضای حاکم را کنترل کرد افزایش قیمت دلار موقتی می شود و روند صعودی نرخ دلار ادامه پیدا نخواهد کرد.

کارشناس بازار ارز در ادامه افزود: بانک مرکزی طی چند ماه اخیر با منابع موجود خود قادر به کنترل بازار کاغذی بوده است، نرخ دلار متاثر از افزایش شوک در بازار است که این شوک معمولا با آغاز سفرهای تابستانی آغاز می شود.

به گفته وی، نرخ دلار روز گذشته به 3 هزار و 755 تومان رسید.

نجمی به تاثیر افزایش نرخ دلار بر قیمت طلا در بازار اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت طلا متاثر از نرخ دلار و اونس جهانی است بنابراین زمانی که نرخ دلار با افزایش همراه می شود بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار خواهد بود، لازم به ذکر است که نرخ سکه روز گذشته نزدیک به 30 هزار تومان افزایش داشت در صورتی که نرخ اونس جهانی کاهش یافت.

401

کد خبر: 789046

وب گردی

وب گردی