آمار قابل قبول بهمن عسگری/ مراقب میزبان رقابتهای آسیایی باشید

پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در شرایطی در تولدو اسپانیا به اتمام رسید که سهم دو ملی پوش اعزامی کشورمان تنها یک مدال نقره بود.

به گزارش ایسکانیوز، لیگ جهانی کاراته به میزبانی اسپانیا با حضور ۸۲۵ کاراته کا از ۶۷ ورزشکار از کشور به مدت دو روز برگزار شد که بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلو گرم با کسب مدال نقره به کار خود پایان داد.

عسگری در حالی با شش پیروزی، کسب چهل امتیاز بر سکوی دوم وزن خود ایستاد که بدلیل مصدومیت هفت ماه گذشته را دور از میادین بین المللی سپری کرده بود و این مدال برای او که ماه آینده در تاتامی آستانه قزاقستان به مصاف رقبای قاره ای خواهد رفت، روحیه بخش باشد.

سجاد گنج زاده دیگر ملی پوش کاراته کشورمان در آوردگاه تولدو اسپانیا بود که برغم سه مرحله قبلی لیگ جهانی که پرونده اش با دو طلا و یک برنز بسته شده بود؛ این بار توفیقی نداشت. سجاد بهترین سنگین وزن حال حاضر دنیاست و شاید بهتر باشد کمی بیشتر به خود استراحت داده و کمتر در میادین این چنینی حاضر شود.

اما جدا از نتایج دو کاراته کای ملی پوش کشورمان، آنچه که باید مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گیرد، موفقیت نسبی تیم قزاقستان در این دوره از رقابتهای لیگ جهانی اسپانیا بود. قزاق ها که ماه آینده میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را برعهده دارند، در تاتامی لیگ جهانی با یک نقره و دو برنز به کار خود پایان دادند تا حواس کادر فنی کشورمان باشد که در آوردگاه قاره ای تنها ژاپن نیست که حریف اصلی کاراته کشورمان است و باید برای قزاقستان که در ۱۰ سال اخیر برنامه ریزی خوبی در کاراته داشته اند، با بهره گیری از مزیت میزبانی بدون شک گوشه چشمی حتی به سکوی قهرمانی خواهد داشت.

کاراته کاهای قزاق اصولا بسیار سختکوش و بدقلق هستند و این میزبانی می تواند آنها را به اهداف شان نزدیک سازد. نکته مهم اینکه سعید حسنی پور عضو کادر فنی تیم ملی در این رقابتها حاضر بود و می تواند گزارش خوبی از تیم های حاضر در این رقابتها برای همکاران خود به ارمغان بیاود.

اما اینکه روی تاتامی قاره کهن بخواهیم فقط مراقب ژاپنی های چشم بادامی باشیم و از میزبان بازیها و البته تک ستاره های ازبکستان، ویتنام، چین، چین تایپه، هنک کنگ و مالزی غافل باشیم، می تواند ما را با تهدیدی جدی روبرو سازد.

البته بی تردید حضور کاراته کاهای صاحب نامی همچون امیر مهدی زاده، سجاد گنج زاده، بهمن عسکری، مجید حسن نیا و ...در ترکیب هر تیمی می تواند خیال هر مربی را رحت سازد و بیم و هراس را به اردوی هر تیمی وارد سازد؛ اما هر چه هست اینکه میدان آسیایی قزاقستان نمی تواند میدان سهل و آسانی باشد.

تاتامی آسیایی اواخر تیرماه پهن خواهد شد و کادر فنی باید در مدت زمان باقی مانده تیم خود را به خوبی برای مبارزه با تیم های مدعی آماده کند.

منبع:مهر

604

کد خبر: 789089

وب گردی

وب گردی