داداش زاده :هزینه های  تیمداری پایه عامل اخذ وجه ازبازیکنان و سو استفاده شده است

پیشکسوت سرخابی ها گفت: هزینه های سنگین تیم های پایه باعث اخذ وجه از بازیکنان این رده شده اما بعضی افراد از این موضوع سو استفاده می کنند.

بهزاد داداش زاده در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: نداشتن نظارت صحیح بر فوتبال باعث هرج و مرج در این رده شده به طوری که قانونی مشخص در مورد چگونگی جذب و به کار گیری بازیکنان در این رده وجود ندارد و با وجود دریافت هزینه ،حوزه های هیات فوتبال امکانات به اندازه درآمدشان جهت برگزاری مناسب مسابقات ارایه نمی کنند.

داداش زاده در مورد چگونگی دریافت شهریه خاطرنشان کرد: در یک حساب ساده شهریه بازیکنان رده سنی پایه ها حدود 2 میلیون و پانصد هزار تومان درسال می شود، آن را نیز می توان به صورت قسطی از اولیای بازیکن دریافت کرد، خوشبختانه مربیان و مدیران که کارشان را بلد هستند از بازیکنانی بدون توان مالی و دارای بار فنی مناسب ، شهریه دریافت نمی کنند. اما مشکل جایی شروع می شود که عده ای فقط به قصد درآمد وارد فوتبال می شوند و با وعده های دروغین از بازیکنان شهریه و مبالغ چند ده میلیون و بعضا صد میلیون تومانی گرفته و با دریافت پول های غیر عرف از بازیکنان، سود های چند صد میلیونی می کنند و بعضا باعث کنار گذاشتن بازیکنان خوب کم بضاعت از ترکیب اصلی در مسابقات و هدر رفتن پول های بازیکنان بی کیفیت متمول می شوند.

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در مورد اتفاقات غیر اخلاقی فوتبال رده پایه گفت: یکی از مربیان تیم های رده امید از تیم من بازیکن گرفت ، از این بازیکن رده امید دو چک به مبلغ هشت میلیون تومانی جهت حضور در تیمش گرفت ، زمانی که بازیکن نتوانست چکش را پاس کند ، چک هایشان را اجرا گذاشت. این در حالی است که پیشتر از این اتفاق برای پدر بازیکن احتمال این اتفاقات را تشریح کرده بودم و تلاشم را جهت ممانعت از حضور این بازیکن در تیمم کردم.

داداش زاده در مورد نحوه برگزاری مسابقات نیز افزود: چهار مسابقه در یک روز برگزار می شود که در کل برای چهار بازی ، چهار داور حضور دارد ، فقط در هر بازی جای داور چهارم، داور وسط و بعضا کمک داورها عوض میشود، با این اتفاق عملا داور انرژی و توانایی لازم برای قضاوت بازی های سوم و چهارم نداشته و باعث تنش و جنجال در مسابقات این رده می شود.

وی افزود: در این مسابقات فقط یک آمبولانس حضور دارد. بارها پیش آمده بازیکن دچار مصدومیت شدید می شود ولی ناظر بازی به خاطر کمبود امبولانس ، اجازه استفاده از آن را جهت رساندن مصدوم به مراکز درمانی نداده است.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در مورد مربیگری در رده پایه نیز افزود: اکثرا صاحبان تیم های پایه با رفتن به یک دوره کوتاه مدت ،برای کاهش هزینه مدرک مربیگری گرفته و خودشان هدایت تیم هایشان را نیز عهده دار می شوند.

کد خبر: 789104

وب گردی

وب گردی