۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری به کلان شهرهای کشور وارد می شود

با حضور سردار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره بانک شهر تفاهم نامه همکاری برای انتقال فناوری تولید مشترک، مونتاژ و ساخت ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری ۱۲ و ۱۸ متری به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز، این تفاهم نامه که به امضاء مدیر عامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر و مدیر عامل شرکت زرین خودرو رسیده است مقدمات لازم برای عقد قرار داد نهایی انتقال فناوری و تولید مشترک اتوبوس های ۱۲ و ۱۸ متری با یک شرکت معتبر اروپایی فراهم خواهد آمد.


در این تفاهم نامه شرکت اروپایی طرف قرار داد با گروه توسعه صنایع و معادن شهر علاوه بر پشتیبانی فنی در خصوص تجهیز و راه اندازی خطوط تولید ، در زمینه آموزش نیروهای فنی نیز مساعدت خواهد نمود.


همچنین قرار است تامین مالی این پروژه با اختصاص خط مالی توسط بانک اروپایی اگزیم و با حمایت و تضمین بانک شهر صورت پذیرد، بر همین اساس با تخصیص ۴۵ میلیون یورو برای تولید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری برای فاز اول عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد، پیش بینی می شود برای فاز دوم نیز ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر به صورت مشارکتی تولید و به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شود.


با توجه به تعلق عمده سهام بانک شهر به شهرداری های کلان شهر های کشور و در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از عمران و آبادانی شهری، مشارکت و حمایت از نوسازی ناوگان اتوبوس رانی شهری به صورت ویژه در دستور کار گروه توسعه صنایع و معادن شهر (از هلدینگ وابسته به بانک شهر ) قرار گرفته است.


شایان ذکر است با توجه به نامگذرای سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و همچنین سیاست های ابلاغی دولت محترم، گروه توسعه صنایع و معادن شهر مذاکرات فشرده ای را با تولید کنندگان به نام و شرکت های معتبر خارجی به انجام رسانده که عقد تفاهم نامه اولیه با شرکت اتوبوس ساز اروپایی زمینه های عملی برخورداری و بهره مندی از فناوری و استانداردهای روز دنیا را بیش از گذشته فراهم خواهد آورد.


همچنین با تخصیص اعتبار و تامین مالی این پروژه توسط بانک اروپایی اگزیم مونتاژ و ساخت اتوبوس های مدرن ۱۸ و ۱۲ متری در شرکت زرین خودرو، شتاب و جان تازه در چرخه تولید محصولات و توانمندی بومی سازی اتوبوس های شهری را فراهم می آورد.


شرکت زرین خودرو تمامی استانداردهای روز دنیا را دریافت نموده و با در اختیار داشتن بیش از ۱۲۰ نیروی متخصص امکانات و سوله های مجهز صنعتی به مساحت ۱۲ هکتار یکی از معتبر ترین شرکت های تولید کننده اتوبوس در داخل کشور به شمار می رود.

302

کد خبر: 789115

وب گردی

وب گردی