انتشار «یادمان صفرخان» نماد مقاومت مردمی در رهایی از ستم

کتاب «یادمان صفرخان (صفر قهرمانیان شیشوان) نماد مقاومت مردمی در رهایی از ستم» از سوی امیر چهره­‌گشا دانشجوی رشته تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر تألیف و از سوی انتشارات نخبگان منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر چهره‌­گشا اظهار کرد: «این کتاب در راستای ارج نهادن به مبارزات این قهرمان ملی و نیز شناساندن این نماد مقاومت به نسل­‌های آینده تدوین شده است.»

چهره‌­گشا از صفر قهرمانیان به عنوان باسابقه­‌ترین زندانی سیاسی دنیا نام برده و افزود: «صفرخان 32 سال در زندان شاه روزگار گذراند و 24 سال در زندان نسیان و فراموشی سپری کرد تا اینکه در آبان 1381 جان به جان آفرین تسلیم کرد.»

وی ادامه داد: «حضور سه دهه­ ای وی به عنوان باسابقه‌­ترین زندانی سیاسی دنیا و نشست و برخاست با سایر مبارزان از وی چهره‌ای بسان دائره‌­المعارفی از تاریخچه سازمان­‌ها و گروه‌­ها و افراد منفرد سیاسی چپ، راست، مذهبی و ... ساخته بود که بنا به وجود خصلت­ های خوب و مردمی و البته مقاومت ستایش انگیزش، مورد احترام همه زندانیان از هر نوع گرایش، باور و اعتقاد بود.»

کتاب «یادمان صفرخان (صفر قهرمانیان شیشوان) نماد مقاومت مردمی در رهایی از ستم » در سال 1396 از سوی انتشارات نخبگان در 1000 نسخه چاپ و با قیمت 250000 ریال روانه بازار شد.

کتاب در 400 صفحه و شامل 5 فصل: شیشوان زادگاه صفرخان، مقالات، اشعار، اسناد و تصاویر و منابع و فهرست اعلام است.

این چهاردهمین کتاب امیر چهره­‌گشا است. عنوان تعدادی از کتاب­ های چاپ شده او به شرح زیر است: زندانی زمان، نگاهی به مبارزات با سابقه‌­ترین زندانی سیاسی جهان، صفرخان قهرمانیان؛ تاریخ عجب شیر؛ پیشگامان تاریخ و فرهنگ آذربایجان؛ عجب شیر در گذر زمان؛ آتالاردان چاتان سسلر؛ ائل قایغی­سی: زندگی­نامه و آثار دکتر حسین دوزگون؛ سهند دونیاسی؛ فیزیک نور؛ امامزاده‌های آذربایجان و شمال‌غرب ایران.

200

کد خبر: 789213

وب گردی

وب گردی