"شولتز" خواستار موضع آشکار "مرکل" درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه شد

نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات خواستار انتقاد مجدد مرکل به تحریم های آمریکا علیه روسیه در نشست جی ۲۰ و ارسال پیام های آشکار به ترامپ در این باره در این فرصت خوب شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در ماه جولای برای شرکت در نشست جی 20 در هامبورگ به آلمان سفر می کند.

"مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات این نشست را فرصت خوبی دانست که مرکل بار دیگر به تحریم های واشنگتن عیه مسکو انتقاد کند.

وی تاکید کرد که مرکل باید در نشست جی 20 شخصا به رئیس جمهور آمریکا بگوید که آلمان چه فکری درباره تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه دارد.

شولتز که در روز صنعت آلمان در برلین سخن می گفت تاکید کرد که ما می بینیم آمریکا سیاست انرژی را در پیش گرفته است که خطرناک بوده و بخصوص علیه آلمان جهت گیری شده است.

سنای آمریکا هفته گذشته درباره تحریم های جدیدی علیه مسکو تصمیم گیری کرد که همچنین می تواند متوجه شرکت های اروپایی شود که با روسیه در ساخت خط لوله انتقال گاز جدید همکاری می کنند.

شولتز همچنین ابراز امیدواری کرد که در نشست جی 20 پیغام واضحی در این باره به آقای ترامپ ارسال شود.

وی همچنین اظهار داشت که تامین انرژی آلمان به همکاری های سازنده با روسیه مرتبط است. ما مسلما حق داریم که از منافع صنعتی جمهوری فدرال آلمان و اروپا دفاع کنیم.

سخنگوی دولت آلمان نیز چند روز پیش اینکه در تحریم های آمریکا علیه روسیه اروپا هم هدف قرار گرفته است را عجیب دانسته و انتقاد شدیدی به این تحریم ها وارد کرد.

منبع: تسنیم

۳۰۵

کد خبر: 789290

وب گردی

وب گردی