ایرانی ها در لیالی قدر ۵۰ هزار واحد خون اهدا کردند

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: طی شب های قدر از ۱۸ تا ۲۳ ماه مبارک رمضان نزدیک به ۵۰ هزار واحد خون اهدا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر بشیر حاجی بیگی گفت: بیشترین میزان رشد اهدای خون طی مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان کهگیلویه و بویر احمد با ۵۹ درصد رشد دیده شده است.

او گفت: استان های بوشهر با ۴۵ درصد رشد ، استان لرستان با ۴۰ درصد و استان همدان با ۳۱ درصد و استان قزوین با ۳۰ درصد رشد و استان قم و گیلان با رشد ۲۹ درصدی به ترتیب از بیشترین افزایش آمار اهدای خون برخوردار بوده اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، همچنین بیشترین میزان اهدای خون در کشور را مربوط به شب ۲۱ ماه مبارک رمضان مصادف با شب شهادت مولای متقیان علی (ع) دانست و گفت: بیشترین میزان اهدای خون در کشور نیز در استان تهران ثبت شده است که طی مدت یاد شده ۵ هزار و ۵۶۱ واحد خون اهدا شده است.

حاجی بیگی از حضور گسترده مردم د رمراکز انتقال خون در ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر تشکر و از همکاری شایان توجه رسانه ها با سازمان انتقال خون در این ماه تقدیر کرد.

اودر پایان گفت: با همکاری و حضور گسترده مردم نوعدوست کشورمان در مراکز اهدای خون، در ماه مبارک رمضان امسال مشکلی در زمینه تامین خون مراکز درمانی در کشور نداشتیم.

704

کد خبر: 789311

وب گردی

وب گردی