قیمت طلا به صورت روزانه اعلام می شود/نرخ سکه قابل پیش بینی نیست

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: پیش بینی قیمت طلا و سکه در بازار ممکن نیست و نمی توان به طور دقیق گقت این افزایش قیمت تا چه زمانی ادامه دار است زیرا نرخ آن به صورت روزانه اعلام می شود.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایسکانیوز درباره علت افزایش قیمت طلا و سکه در بازار گفت: افزایش قیمت طلا و سکه طی چند روز اخیر متاثر از 2 عامل است که مهترین عامل به دلیل افزایش قیمت ارز است. موج جدید مسافرت های خارجی، تقاضا در بازار ارز را افزایش داده و باعث افزایش قیمت آن شده است بنابراین با توجه به اینکه یکی از عوامل تشکیل دهنده قیمت طلا و سکه، نرخ ارز است بنابراین تغییر قیمت ایجاد شده در بازار ارز باعث صعودی شدن قیمت طلا و سکه در بازار شده است.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر عامل ذکر شده نرخ اونس جهانی هم با افزایش همراه شد که این امر از دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت طلا و سکه بوده است.

کشتی آرای به دیگر عامل تاثیرگذار در افزایش نرخ طلا و سکه اشاره کرد و افزود: با توجه به پایان یافتن ماه مبارک رمضان، تقاضا برای خرید سکه افزایش پیدا کرده بنابراین می توان گفت که این 3 عامل در کنار یکدیگر موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده است.

به گفته رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، پیش بینی قیمت طلا و سکه در بازار ممکن نیست و نمی توان به طور دقیق گقت این افزایش قیمت تا چه زمانی ادامه دار است زیرا نرخ آن به صورت روزانه اعلام می شود.

401

کد خبر: 789343

وب گردی

وب گردی