نعیمی : روز قدس نشان داد رژیم صهیونیستی یک فریب است/ به وجود آمدن داعش به خاطر به حاشیه بردن مساله فلسطین است

یک کارشناس مسایل خاورمیانه تاکید کرد : موضوع روز قدس که هر سال در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان یادآور می‌شود، تبدیل به روز آغاز مبارزه با رژیم صهیونیستی لقب گرفت.

مصیب نعیمی کارشناس مسایل خاورمیانه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص شرایط تحقق آرمان های فلسطین با توجه به تحولات جهان اسلام گفت: موضوع نا امید کردن ملت فلسطین از مبارزه همیشه مطرح بوده است اما روندی که در این مدت ما شاهد بودیم، عکس این موضوع را نشان می‌دهد. نسل اول فلسطین قربانی شدند و نسل دوم هم در آوارگی به سر می‌بردند و از نسل سوم و چهارم نیروهای مبارز و آزادیخواه، فعال در زمینه احقاق حق خودشان در میان فلسطینیان بسیار بالا گرفته و نسل جدید با جدیت اسرائیل را به مبارزه فرا می‌خواند.

وی در خصوص تاثیر روز جهانی قدس در تقویت وحدت مسلمانان جهان اسلام ابراز داشت : روز جهانی قدس یک ابتکاری بود که در چند بعد هوشمندانه مطرح شد ابتدا اینکه نام قدس یک ماهیت و پایگاه مورد احترام همه ادیان است، و نیز جایگاهی دارد که بیشتر از خود مردم فلسطین درنزد کشورهای عربی مسئله فلسطین از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

نعیمی افزود : مسئله دیگر هویت فلسطین اسلامی در موضوع قدس است و مباحث تاریخ اسلام که مربوط به آن است ورود اسلام به شمال آفریقا و حتی غرب آسیا هم تقریبا از این مسیر بوده و این پایگاه اصلی بوده است. لذا، حالت قومی ندارد یک منطقه عمومی است و مورد احترام همه که از این نظر این نام هوشمندانه انتخاب شده است .

کارشناس مسایل فلسطین اظهار داشت : موضوع روز قدس که هر سال در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان یادآور می‌شود، تبدیل به روز آغاز مبارزه با رژیم صهیونیستی لقب گرفت و سعی شد که در ابتدا نزد افکار عمومی جهان زیاد جدی گرفته نشود ، اما امروز به عنوان یک روز نمادین بسیار جدی و روز بازگو کننده حقوق یک ملتی که غصب شده است تثبیت شده است .

وی با تاکید بر این نکته که هر روز در نزد افکار عمومی جهان بر جذابیت روز قدس افزوده می شود اظهار داشت : برخی نظریه‌ها این است که با مسیری که رژیم صهیونیستی داشت و وابستگی که رژیم‌های عرب متاثر از سیاست های آمریکا در سازش گرفتار شده بودند امروز شاید فلسطین برای خیلی‌ها ناشناخته بود و همین روندی که فلسطینی‌ها به عنوان تروریسم مطرح می کردند و صهیونیست‌ها به عنوان صاحب این سرزمین، امروز در سطح دنیا جا افتاده بود و مورد قبول بود در حالی که بعد از تولد روز قدس همه جهانیان حتی اروپاییان به این باور رسیدند که ایجاد صهیونیست یک فریب و ترفند بود.

این تحلیلگر مسایل خاورمیانه در ادامه با بیان اینکه به وجود آمدن داعش در منطقه به خاطر به حاشیه بردن مساله فلسطین در جهان اسلام است گفت: بدون شک بخشی از طراحان و سناریوسازان گروه‌های تروریستی از جمله داعش و ..به بهانه‌های در نزد افکار عمومی منطقه به حاشیه برده شود .

نعیمی با تاکید بر این نکته که قطعاً حامیان داعش مشخص است و طراحان اصلی آن صهیونیست‌ها هستند تصریح کرد : با توجه به مستنداتی که وجود دارد سرمایه‌گذاری و هزینه گروه های تروریستی در سوریه با عربستان و بعضی کشورهای نفت خیزاست و متاسفانه به دنبال آن همه شریک در کشتار ویرانی سوریه و عراق هستند و فقط به خاطر اینکه رژیم صهیونیستی خارج از این بحران باقی بماند و یا حداقل فرصتی بدهند رژیم صهیونیستی بتواند ترویج پیدا کند و شاهدیم با ترویج پایان تنش با رژیم صهیونیستی توسط کشورهایی مثل عربستان این واقعیتی که پشت پرده بوده دارد روشن می‌شود و طبعا در آینده خواهیم دید و می‌بینیم که همه بحرانها و فشارهای داخلی از سوی رژیم صهیونیستی بوده است .

کد خبر: 789385

وب گردی

وب گردی