فلسطین هیچ راهی جز مقاومت ندارد/راه حل مسئله فلسطین برگزاری همه پرسی است

با نگاهی به اندیشه راهبردی مقام معظم رهبری نسبت به مسئله فلسطین آنچه بیش از سایر مسایل به چشم می خورد اهمیت و اولویت به موضوع مقاومت و گروه های مقاومت اسلامی است که در خدمت دفاع از ملت مظلوم فلسطین است .

با نگاهی به اندیشه راهبردی مقام معظم رهبری نسبت به مسئله فلسطین آنچه بیش از سایر مسایل به چشم می خورد اهمیت و اولویت به موضوع مقاومت و گروه های مقاومت اسلامی است که در خدمت دفاع از ملت مظلوم فلسطین است .

از همین روی رهبر انقلاب تنها رهایی فلسطین از غده سرطانی را مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی می دانند و در این زمینه اعلام می دارند : "آنچه که بر مردم فلسطین گذشته است، در طول این چند سال اخیری که انتفاضه‌ها شروع شده و مقاومت واقعی شکل گرفته، یک پدیده‌ی عجیبی است. این، جز هدایت الهی و دستگیری الهی چیز دیگری نیست. انسان میبیند در غزه این همه مصیبت، این همه تلخی، این همه فشار؛ چه در طولِ آن بیست و دو روزی که جنگ بود، چه بعد از آن تا امروز - که مصائب پشت سر هم بر مردم وارد میشود - اما این مردم مثل کوه ایستاده‌اند. این خیلی واقعیت عظیمی است؛ این را نمیشود ندیده گرفت.

من عرضم این است که این استقامت را، این روحیه را باید در مردم هر چه میتوانید پایدار کنید. شما گفتید و درست هم گفتید: تنها راه حل مسئله‌ی فلسطین، مقاومت است و مبارزه است.") بیانات رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در افتتاحیه‌ی همایش غزه- 8/12/88)

همچنین ایشان تاکید دارند : "فلسطین هیچ راهی جز مقاومت ندارد؛ این را باید بگویند، باید بخواهند؛ دولتهای اسلامی هم باید همین را تکرار کنند"( بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در افتتاحیه‌ی همایش غزه‌- 8/12/88)

در همین ارتباط معتقد هستند : "نجات فلسطین با دریوزگی از سازمان ملل یا از قدرتهای مسلّط و به طریق اولی از رژیم غاصب به دست نمی‌آید، راه نجات فقط ایستادگی و مقاومت است، با توحید کلمه‌ی فلسطینیان و کلمه‌ی توحید که ذخیره‌ی بی‌پایان حرکت جهادی است".( بیانات رهبر انقلاب در چهارمین کنفرانس حمایت از ملت فلسطین-14/12/87)

برکات مقاومت

در این میان با بررسی کارنامه پر فراز و نشیب ملت مظلوم فلسطین سئوالی که ذهن خودرا به خود مشغول می کند آن است که اگر راهبرد مقاومت از سوی گروه های مقاومت در منطقه در قبال آرمان فلسطین دنبال نمی شد ؛ مسئله فلسطین در حال حاضر در چه وضعیتی قرار داشت .

در واقع علاوه بر اینکه حضور گروه های مقاومت در خدمت دفاع از ملت فلسطین است از سوی دیگر برکات دیگری را برای کل منطقه و جهان اسلام دارد که در نهایت جلوی گردن کشی ها و تجاوزات رژیم جنایتکار صهیونیستی را گرفته است .

از همین روی رهبر انقلاب مهم‌ترین دستاورد مقاومت را «ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه‌های صهیونیستی» عنوان می کنند و خاطرنشان می کنند : "موفقیت مقاومت در تحمیل یک جنگ فرسایشی به دشمن است، یعنی توانسته برنامه‌ی اصلی رژیم صهیونیستی را که سیطره بر کل منطقه بود، به شکست بکشاند".( بیانات رهبر انقلاب در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین- 3/12/95)

از دیگر برکات ایجاد و رشد گروه های مقاومت در دفاع از آرمان فلسطین درکنار شکستن هیمنه قدرت نظامی رژیم صهیونیست در منطقه در غالب پیروزی در جنگ های 33 روز ه لبنان ، 22 روز ه غزه و ... است باعث شده است تا نقشه از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی متوقف شود و نیز شاهد آن باشیم که که گسترش جغرافیای اسرائیل متوقف و حالت معکوس به خود گرفته است که همین مسئله اولین گام محکم برای آزاد سازی قدس شریف است .

در همین ارتباط رهبر انقلاب می فرمایند : " اگر مقاومت، رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر نکرده بود، اینک شاهد دست‌اندازی آن به دیگر سرزمین‌های منطقه از مصر گرفته تا اردن و عراق و خلیج فارس و غیره بودیم." (بیانات رهبر انقلاب در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین- 3/12/95)

تبدیل مقاومت به جنگهای سنّی و شیعه

از سوی دیگر رهبر انقلاب همچون باغبانی دلسوز آگاه در همه مقاطع به دنبال حراست از نهال مقاومت اسلامی در منطقه است و با نگاهی عمیق به تحولات منطفه از این نهال مقدس که حاصل خون مبارزان فلسطینی و حزب الله لبنان در منطقه است در قبال میکروب های گوناگون از جنس سازش یا مسائل فرعی همچون داعش محافظت می کند .

از نکات قابل توجه در خصوص موضوع فلسطین و نقشه های که از سوی نظام سلطه برای درهم شکستند مقاومت انتفاضه فلسطین به کار گرفته شد ، استفاده از عناوین شیکی همچون صلح و زندگی مصالحت آمیز با اشغالگران رژیم صهیونستی در بیت المقدس بود که از سوی سران ترسو و سازشکار منطقه عنوان می شد ووقتی ملت فلسطین به پروزه صلح اعراب با اسراییل جواب منفی دادند.

استکبار جهانی با تولید گروه تروریستی داعش دنبال آن بودندن تا جریان مقاومت گروه های اسلامی را مشغول سازند و آنها را از هدف اصلی خود یعنی دفاع از ملت مظلوم فلسطین منحرف کنند

از همین روی رهبر انقلاب با تحولات صورت گرفته در منطقه عنوان می کنند: "فکر کردند این را باید خراب کنند و ملّتها را باید از صهیونیسم منصرف کنند. چه‌کار کردند؟ این جنگهای داخلی را راه انداختند؛ این جنگهای سنّی و شیعه، این سازمانهای جنایت‌کاری از قبیل القاعده و داعش و امثال اینها، ساخته‌وپرداخته شدند برای اینکه ماها را به جان هم بیندازند و ملّتها را در مقابل هم قرار بدهند. این هم دست متجاوز و خائن آنها است.( بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى-27/4/94)

همچنین اظهار داشتند : "در شرایطی که بیداری اسلامی و تحولات خیره‌کننده‌ی پس از آن، جهان اسلام را در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ قرار داده، وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی محوری اساسی برای تحصیل و حفظ پیروزی‌های این حرکت مبارک است.
از سوی دیگر دشمنان اسلام و امپراطوران کفر و نفاق به رهبری امریکا و اسرائیل می‌خواهند معادله‌ی جهاد و مقاومت را تبدیل به طرح تکفیر و ترور فرزندان اسلام نموده و در یک کلام، جنگ شیعه - سنی را به مثابه‌ دل‌مشغولی ملت‌های مسلمان بر جهان اسلام تحمیل کنند و به خیال خود از این راه بر تمامی مقدرات مادی و معنوی جهان اسلام مسلط شوند". (در پیام انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین اراکی به سمت دبیرکلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی- 24/4/91)

همچنین ایشان با سرزنش سران سازشکار منطقه در قبال ملت مظلوم فلسطین خاطر نشان می کنند : " برخى رژیمهاى وابسته و محافظه‌کار عرب نیز در کنار آمریکا و ناتو، براى حفظ خود هم که شده، با تمام قوا میکوشند عقربه‌هاى زمان را متوقف کرده و انقلابهاى منطقه را به عقب برگردانده و یا به ناکجاآباد بکشانند و تنها سرمایه‌شان براى این اثرگذارى، دلارهاى نفتى است و هدف اصلى ایشان، شکست مردم مصر، تونس، یمن، لیبى و بحرین و ... و حفظ ثبات و تضمین بقاء رژیم صهیونیستى و ضربه به جبهه‌ى مقاومت در منطقه است. (خطبه‌های نماز جمعه تهران – 14/11/90)

مسلح شدن کرانه باختری

در این میان جمهوری اسلامی معنقد است که راه حل مسئله فلسطین برگزاری همه پرسی از بین همه‌ى مردم اصلى فلسطین است تا آینده سیاسی فلسطین را مشخص کنند اما برای رسیدن به این مرحله تنها راه پیروزی ملت فلسطین مقاومت در قبال رژیم صهیونیستی درپیش گرفتن راه مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم صهیو نیستی است واز همین روی است که رهبر انقلاب معتقد هستند : " ما به توفیق الهى و به فضل الهى از محدودیّت اختلاف مذهبى عبور کردیم. ما همان کمکى را که به حزب‌الله لبنان کردیم که شیعه است، همان کمک را به حماس کردیم و به جهادکردیم و باز هم خواهیم کرد. ما اسیر محدودیّتهاى مذهبى نشدیم؛ ما نگفتیم این شیعه است، این سنّى است، این حنفى است، این حنبلى است، این شافعى است، این زیدى است؛ ما نگاه کردیم به آن هدف اصلى و کمک کردیم و توانستیم مشت برادران فلسطینى‌مان را در غزّه و در مناطق دیگر تقویت کنیم و ان‌شاءالله ادامه خواهیم داد. و من اعلام کردم و قطعاً این خواهد شد که کرانه‌ى باخترى هم باید مثل غزّه مسلّح بشود و آماده‌ى دفاع باشد". (بیانات رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در «کنگره‌ى جهانى‌ جریانهاى افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام»- 9/4/93)

در پایان اینکه رهبر انقلاب راه نجات ملت مظلوم فلسطین را از دست سگ حار منطقه یعنی رژیم صهیونیستی را نه همچون برخی سران منطقه در سازش با رژیم صهیونیستی می بینند و نه متوسل شدن به برجام های منطقه ای و دست به دامن شدن به سازمان ملل بلکه رهایی قدس از چنگال اسراییل را تسلیم نشدن و مقاومت می دانند زیرا که خداوند تحقق آن را تضمین نموده است .

خبرنگار : مهدی تیماجی

کد خبر: 789436

وب گردی

وب گردی