رییس اتحادیه میوه و تره بار: مرجوع شدن هندوانه ها دربازارهای صادرات ایران اثر می گذارد/ بازار میوه و سبزیجات راکد است

رییس اتحادیه میوه و تره بار گفت: هندوانه مرجوع شده از عمان باعث می شود سایر کشورها تا مدت ها با وسواس بیشتری محصولات ایرانی را خریداری کنند.

حسین مهاجران در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره علت مرجوع شدن هندوانه های صادراتی به عمان اظهار کرد: علت مطرح شده برای مرجوع شدن این هندوانه ها، وجود آفت در میوه بوده است اما از آنجایی که همان نوع هندوانه ها در بیشتر نقاط ایران از جمله تهران نیز استفاده می شوند، می دانیم که دلیل این رجوع آفت نیست.

وی در خصوص ضرر مالی ناشی از این رجوع به کشاورزان یادآور شد: طرف قرارداد باید برای ادعای مطرح شده و مرجوع شدن هندوانه ها، تقاضای خسارت داشته باشد و با کارشناسی کامل این محصولات عدم وجود آفت را اثبات و در نهایت بتواند حق کشاورزان را مطالبه کند.

رییس اتحادیه میوه و تره بار درخصوص تاثیر مرجوع شدن هندوانه در صادرات محصولات کشاورزی به سایر کشورها خاطر نشان کرد: بی شک این رجوع در صادرات سایر محصولات کشاورزی نیز بی تاثیر نیست. هنگامی که محصول صادراتی را با عیب و نقص بخوانند و به کشور مربوطه بازگردانند، سایر کشورها نیز هنگام خرید و عقد قرار داد با وسواس و دقت بیشتری عمل می کنند.

مهاجران همچنین افزود: آسیب پذیری محصولات کشاورزی بالاست. میوه های تولید شده مدتها در اسلکه قرار دارند تا به مقصد برسند بنابراین کیفیت این محصولات در حمل و جابه جایی ممکن است کاهش یابد.

وی درباره وضعیت بازار میوه و تره بار و تقاضای شهروندان برای خرید میوه تصریح کرد: در حال حاضر با وجود فراوانی میوه و سایر محصولات کشاورزی تقاضای شهروندان برای خرید بسیار پایین است و بازار میوه و سبزیجات بطور کامل در رکود است.

وی در پایان باتوجه به آغاز فصل تابستان درخصوص میزان و نرخ هندوانه گفت: امسال هندوانه به مقدار بسیار زیاد تولید شده است. در روزهای آینده نیزاز چند نقطه دیگر کشور، این محصول بازهم بدستمان می رسد اما به علت تقاضای پایین شهروندان بسیار پایین تر از قیمت پیش بینی شده به فروش می رسد. امیدواریم نرخ هندوانه دیگر کاهش نداشته باشد و کشاورزان در تولید این محصول ضرر نکنند.

402

کد خبر: 789443

وب گردی

وب گردی