احداث کارگاه تولید ورمی کمپوست در سما نجف آباد گامی در راستای اهداف مدارس سبز

کارگاه تولید ورمی کمپوست در راستای اهداف مدارس سبز و ترویج فرهنگ تفکیک زباله در سما نجف آباد احداث شد

به گزارش ایسکانیوز،با توجه به وجود پتانسیل در مدارس سما نجف آباد برای تولید کود ورمی کمپوست از نظر فضا و امکانات، دبستان پسرانه دوره اول اقدام به راه اندازی این کارگاه به روش تولید سبدی نمود. نتایج یک دوره دو ماهه از زمان احداث کارگاه بیانگر این موضوع است که تولید ورمی کمپوست از نظر زیست محیطی در محیط مدرسه قابلیت اجرا را دارد و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.

ورمی کمپوست نوعی کود بیولوژیک محسوب می شود و محصول نهایی حاصل از تجزیه مواد آلی توسط کرمهای خاکی است که طی این فرآیند، یکی از انواع بهترین و مغذی ترین کودهای آلی در کشاورزی تولید می شود و مزایای فراوانی نسبت به سایر کودهای آلی دارد که از جمله می توان به قابلیت جذب درهر مرحله از رشد گیاه، بی بو بودن و عدم وجود علفهای هرز در آن اشاره کرد.
با توجه به عاری بودن این کود از هرگونه آلودگی، این طرح با مشارکت دانش آموزان انجام و با استقبال گسترده از سوی آنها مواجه شده است. از مزایای این طرح برای دانش آموزان، معرفی تولید محصولات ارگانیک و سالم با استفاده از این کود، آموزش تفکیک زباله های تر و خشک، بازمصرف و بازیافت زباله ها، آشنایی با خطرات زباله برای محیط زیست، آشنایی با تولید کود از زباله های تر در فضایی کوچک را می توان نام برد. شایان ذکر است رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و معاون پژوهش و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ضمن بازدید و ابزار خرسندی از احداث این کارگاه، اظهار امیدواری کردند این اقدام الگویی برای اجرا در سایر مدارس قرار گیرد.
کد خبر: 789461

وب گردی

وب گردی