وزیر علوم و مدیر عامل بانک ملی ایران دیدار و گفت وگو کردند

محمدرضا حسین زاده مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک ملی ایران با حضور در محل وزارت علوم با دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم در این دیدار با اشاره به فعالیت 2هزار و 800 موسسه آموزش عالی در کشور گفت: این موسسات با داشتن جمعیت کارمندی، دانشجویی و اعضای هیات علمی نسبتاً قابل توجه و حجم بالای ارتباطات مالی داخل دانشگاهی و برون دانشگاهی، ظرفیت مناسبی برای همکاری با بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک کشور محسوب می شوند.

او افزود: سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری و انعقاد قرارداد همکاری پژوهشی در حوزه های بانکداری نوین، فناوری اطلاعات و مدیریت سازمانی می تواند به عنوان زمینه دیگر همکاری بین بانک ملی ایران و موسسات آموزش عالی کشور مورد توجه قرار بگیرد.

محمدرضا حسین زاده مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بانک ملی ایران هردو از نهادهای مهم و بزرگ کشور هستند و همکاری نزدیک این دو نهاد می تواند تاثیرات مثبتی برای کل کشور درپی داشته باشد.

او افزود: بانک ملی ایران هم اکنون قراردادهای پژوهشی با برخی از دانشگاه ها منعقد کرده است و چندین گروه نخبه با حمایت این بانک در حال عملیاتی کردن استارتاپ های خود در حوزه فناوری اطلاعات هستند.

حسین زاده گفت: بانک ملی ایران از طرح های عمرانی خیّرین آموزش عالی در دانشگاههای کشور حمایت می کند و آماده است با معرفی بنیادهای خیّرین آموزش عالی، تسهیلات مالی مناسبی را در اختیار این خیّرین قراردهد تا در اسرع وقت پروژه‌های خود را در دانشگاهها و مراکزآموزش عالی به انجام برسانند.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران افزود: این بانک برای ارائه تسهیلات مالی مناسب با کارمزد بسیار پایین برای کارکنان ستاد وزارت علوم و دانشگاهها و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاهها آمادگی کامل دارد.

جلسه کارشناسی امضای تفاهم نامه مشترک وزارت علوم و بانک ملی ایران با حضور مدیرعامل و چندتن از اعضای هیئت مدیره این بانک و دکتر عسکریان ابیانه معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، مهندس عبدالحسینی مدیرکل امور اداری و پشتیبانی، دکتر خسرو پیری مدیرکل برنامه ریزی امور فناوری و مهندس سنگ تراش دبیر ستاد رفاهی اعضای هیئت علمی تشکیل و برای تدوین تفاهم نامه مشترک مذاکراتی انجام شد.

204/200

کد خبر: 789567

وب گردی

وب گردی