چگونه کارت اهدای عضو دریافت کنم؟

اول تیر ماه روز جهانی اهدای عضو را در حالی پشت سر می گذاریم که افراد زیادی در سراسر دنیا در انتظار پیوند عضو جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،بارها شده است که در تیتر اخبار مشاهده کردیم اهدای عضو یک فرد به بیماری جان دیگری به وی بخشید .آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نام شما هم روزی در لیست اهدا کنندگان عضو نوشته شود ؟ آیا شما هم دوست دارید اعضای بدنتان را به افراد نیازمند اهدا کنید؟ اگر عزمتان را جزم کرده اید که به وسیله اعضای بدن خود باعث نجات زندگی یک بیمار شوید در ابتدا باید کارت اهدای عضو داشته باشید، در این زمینه لازم است در سایت اهدا ثبت نام کنید و پرینت کارت خود را از سایت دریافت کنید.

در زمینه پیوند اعضا بانک ملی ایران با همکاری واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اقدام به ایجاد کارتی دو منظوره تحت عنوان "پیوند کارت " کرده است که علاوه بر اینکه می توان از آن به عنوان کارت بانکی استفاده کرد بلکه نشان دهنده عضویت فرد در سایت پیوند اعضا نیز هست.در این زمینه پس از متقاضیان پس از ثبت نام می توانند با در دست داشتن پرینت کارت اهدای عضو به شعب منتخب بانک ملی در سراسر کشور مراجعه کرده و درخواست صدور پیوندکارت را بدهند.کاربر شعبه بانک ملی در صورت تطابق صحت اطلاعات مندرج در سایت با مدارک هویتی متقاضی اقدام به افتتاح حساب و صدور پیوندکارت در همان لحظه می کند. برای مشاهده آدرس دقیق شعب بانک می توانید به اینجا مراجعه کنید.

لازم است بدانید ثبت نام در سامانه اهدای عضو محدودیت سنی ندارد زیرا دریافت کارت اهدا کاری فرهنگی با ماهیت فرهنگی است. همچنین دریافت کارت اهدای عضو هیچ گونه هزینه ای ندارد،تنها کسانی که تمایل به دریافت پیوند کارت ملی دارند، مبلغ 2500 تومان (مانند دیگر کارت های بانکی)جهت صدور کارت از طرف بانک دریافت می شود.سایر افراد جامعه می توانند برای آگاهی و بالابردن سطح اطلاعات خود در زمینه مرگ مغزی و اهدای عضو ،انتشار این اطلاعات و آگاه کردن دیگر افراد جامعه ،گرفتن کارت اهدا و ... در ترویج فرهنگ اهدای عضو سهیم باشند.

در این زمینه دکتر علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری و رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که ماه گذشته در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد اعلام کرد: در‌حال حاضر۲۷ هزار‌نفر در لیست انتظار پیوند اعضا در‌کشور هستند و روزانه ۱۰ نفر در لیست پیوند اعضا جان خود را از دست می دهند .

وی افزود: سالیانه حدود ۳ هزار‌مرگ مغزی در‌کشور اتفاق می افتد که بی احتیاطی ها در رانندگی سرعت زیاد و... عامل آن است . از این میزان حدود ۷۵۰ نفر اهدای عضو می کنند و هر فرد مرگ مغزی میتواند ۹ نفر را نجات دهد. همچنین میزان شناسایی افراد مرگ مغزی ۱۰۰۰ نفر است و حدود ۲۰۰۰ نفر شناسایی نمی شوند.

701

کد خبر: 789571

وب گردی

وب گردی