انتشار کتاب "کاربرد نرم افزار R در علوم کشاورزی" از سوی اعضای هیات علمی واحد شبستر و کرج

کتاب "کاربرد نرمافزار R در علوم کشاورزی" تالیف ابوالقاسم لواف، طرلان فرهوش و رامین جعفرزاده قدیمی از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، علم آمار در علوم کشاورزی به صورت یک جز تفکیک‌ناپذیر درآمده و جایگاه بسیار مهمی پیدا کرده است. به علت حجم زیاد داده‌ها و به ‌منظور جلوگیری از انجام محاسبات طولانی، آشنایی با نرم‌افزارها و برنامه‌های مناسب محاسباتی امری ضروری است.
برنامه R در سال‌های اخیر توسط محققان در آنالیز داده‌های تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به امکانات زیادی که برنامه R در اختیار پژوهشگران قرار میدهد در کتاب حاضر راهنمایی برای استفاده از این نرم‌افزار در علوم کشاورزی ارائه شده است.
این کتاب به شرح کامل نحوه وارد کردن دادهها، نوشتن دستورات و همچنین چگونگی انجام آنالیزها و ترسیم نمودارهای مختلف با کمک R می‌پردازد. برای درک بهتر دروس این کتاب، سعی شده است که مثالها و تمرینهای مطرح شده، علاوه بر برنامه R با برنامههای SAS و حتی برخی در C++ نیز حل شوند تا افرادی که با این دو برنامه آشنایی دارند بتوانند به صورت تطبیقی دستورات R را فرا بگیرند.
"کاربرد نرمافزار R در علوم کشاورزی" در 4 بخش و 18 فصل از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی کرج در 500 نسخه و 508 صفحه چاپ و با قیمت 500000 ریال روانه بازار شد.
خانم دکتر طرلان فرهوش عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در گروه علوم دامی به همراه دکتر ابوالقاسم لواف عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و رامین جعفرزاده قدیمی این کتاب را تدوین کرده است.

200

کد خبر: 789624

وب گردی

وب گردی