اعلام 9 مسیر اصلی راهپیمایی در روز قدس/برپایی 3 پردیس بزرگ فرهنگی در مسیر راهپیمایی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی پردیس های فرهنگی و نمایشگاه های عکس در سه محور مسیر راهپیمایی روز قدس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز مجتبی عبدالهی ضمن تشریح ویژه برنامه های روز جهانی قدس اظهارکرد: برنامه های امسال همچون سال های گذشته در راستای تقویت روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با صهیونیسم، روز جهانی قدس محور وحدت و مقاومت امت اسلامی، تاکید بر پیوند شوم وهابیت و صهیونیسم در شکل گیری گروه های تروریستی نظیر داعش و عزم راسخ امت اسلامی در مقابله با تروریسم و پافشاری بر اصول انقلاب اسلامی اجرا می شود.

وی " فلسطین رمز وحدت و جهاد امت اسلامی" را به عنوان شعار منتخب و محوری روز قدس معرفی کرد و افزود: شهرداری تهران مجموعه اقدامات فرهنگی را در مسیرهای راهپیمایی روز قدس در نظر گرفته که در قالب پردیس های فرهنگی به ارائه خدمت و فرهنگ سازی در خصوص روز جهانی قدس محور و محورهای وحدت و مقاومت امت اسلامی، مبارزه با صهیونیسم و تروریسم، روشنگری پیوند وهابیت و صهیونیسم و پیوستگی و همدستی آل سعود و رژیم صهیونیستی در تحولات منطقه و... خدمت رسانی می کند.

عبدالهی از برپایی پردیس فرهنگی مقاومت خبر داد و گفت: همزمان با روز قدس پردیس فرهنگی در محور خیابان فلسطین تا وصال در روز راهپیمایی به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 و پردیس فرهنگی و هنری در چهارراه ولی عصر (عج) و پارک دانشجو به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 برپا می شود و به راهپیمایان، خدمات ارائه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان فرهنگی و هنری نیز فرهنگسرای قدس با محوریت شهدای مدافع حرم با رویکرد کودک و نوجوان در محدوده میدان فردوسی تا چهارراه حضرت امام عصر (عج) را برپا می کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از راه اندازی نمایشگاه هنری «شب های مقاومت» خبر داد و افزود: به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 با همکاری تشکل های مردم نهاد در 5 شب منتهی به روز قدس در پارک دانشجو نمایشگاه عکس و نقاشی با مضمون مرتبط برپا می شود.

به گفته عبدالهی، شرکت بهره برداری متر وتهران نیز با ایجاد «گذر مقاومت» به اکران طرح ها و عکس های منتخب مربوط به روز جهانی قدس و مقاومت اسلامی در ایستگاه‌های برگزیده مترو به همراه معرفی کتابهای مفید در این زمینه خواهد پرداخت.

وی با اشاره به اجرای برنامه ای با عنوان «عصر مقاومت» گفت: به مناسبت روز جهانی قدس شب های شعر، نمایشگاه عکس، فضاسازی اماکن از جمله سرای محلات و مساجد در سطح هر منطقه، اماکن تابعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه، برج میلاد و مترو برگزار می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: همچنین محصولات فرهنگی با محوریت مقاومت استکبار ستیزی و تروریسم بین المللی به همت اداره کل فرهنگی با همکاری تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه فلسطین تولید شده که در اختیار راهپیمایان قرار می دهیم.

وی با تاکید بر هماهنگی های صورت گرفته جهت تسهیل حضور شهروندان در مراسم راهپیمایی گفت: رایگان نمودن مسیرهای منتهی به راهپیمایی و افزایش واگن مترو، اختصاص خودروهای آتش‌نشانی و آب پاش ها جهت راهپیمایان روزه‌دار از جمله این پیش بینی هاست. همچنین سازمان تاکسیرانی نیز به سرویس دهی در 4 محور خیابان وصال، خیابان 16آذر، خیابان کارگر جنوبی، خیابان توحید و آزادی به صورت رایگان به راهپیمایان خدمت رسانی می کند.

به گفته عبدالهی، فضاسازی محیطی وتبلیغی سطح شهر از 23 خرداد با بهره‌گیری از ظرفیت های مدیریت شهری از جمله پرتابل ها، بیلبوردها و عرشه‌های پل و محوریت بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و طرح های فاخر گرافیکی، انتشار ویژه نامه فرهنگ شهر در ضمیمه‌ی روزنامه همشهری با محوریت روز جهانی قدس، تهیه پرچم های ویژه روز قدس و توزیع در میان راهپیمایان از دیگر برنامه های درنظرگرفته شده به مناسبت روز جهانی قدس است.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،وی با اشاره به 9 مسیر اصلی راهپیمایی در روز قدس تصریح کرد: مسیر شماره 1:مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره 2 :مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره 3:مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران و مسیر شماره 4: مسجد امام زمان(عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران پیش بینی شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: مسیر شماره 5 :مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره 6:مسجد المهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره 7:مسجد الجواد(ع)، میدان هفت تیر، خیابان کریمخان، میدان ولیعصر(عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره 8:مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران و مسیر شماره 9: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران خواهد بود.

700

کد خبر: 789676

وب گردی

وب گردی