زمان پرداخت سپرده سپرده‌گذاران ثامن الحجج اعلام شد

مدیر عامل بانک پارسیان گفت: بانک پارسیان به عنوان عامل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، حساب‌های سپرده گذاران ثامن الحجج را تعیین تکلیف کرده و قبل از ۲۰ تیر پرداخت‌ها آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، کوروش پرویزیان افزود: سررسید برخی از قرارداد‌ها 14 ماهه و برخی 17 ماهه بود که اکنون سررسید قراردادهای 14 ماهه فرا رسیده که در سایت بانک مرکزی و بانک پارسیان نحوه مراجعه سپرده گذ اران ثامن الحجج به شعب بانک پارسیان برای دریافت ما به التفاوت ذکر شده در قرارداد را اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی گفت: البته تا این لحظه 10 هزار حساب، متعلق به 55 هزار نفر که ارقام بالایی است هنوز تعیین تکلیف نشده است که در این باره هیئت تسویه‌ای در بانک مرکزی شکل گرفته و این هیئت درباره این 5 هزار نفر مسئول است.
مدیر عال بانک پارسیان گفت: در ارتباط با همه افرادی که برگ تعهد بانک پارسیان را دارند، پرداخت‌ها را آغاز خواهیم کرد ضمن اینکه سقف ارقام تعیین تکلیف شده 300 میلیون تومان است.
پرویزیان افزود: ابتدا تا سقف 100 میلیون تومان سپس تا سقف 2000 میلیون تومان و در نهایت برای افرادی که تا سقف 300 میلیون تومان برگ تعهد از بانک پارسیان دارند به ترتیب پرداخت‌ها صورت می‌گیرد.
رئیس کانون بانک‌های خصوصی گفت: با کنترل تورم و رفع تنگناهای مالی بنگاه‌های تولیدی، بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور تلاش کردند نرخ سود سپرده و تسهیلات را متعادل کنند.
پرویزیان افزود: نرخ سود بانکی در بازه‌ای حدود 30 درصد بود که با تصمیم گیری شورای پول و اعتبار به حدود 188 درصد کاهش یافت، اما متاسفانه به علت نیازمندی هایی که دولت در انتشار اوراق داشت نوساناتی در نرخ سود اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: امیدواریم در روز‌ها و ماه‌های آینده شاهد کاهش دوباره نرخ سود بانکی باشیم تا تعادل بهتری در بازار پول کشور به وجود آید.
پرویزیان گفت: اجرایی کردن نرخ سود 155 درصد برای سپرده یکساله به عنوان مصوبه شورای پول و اعتبار از جهت گیری‌های اصلی نظام بانکی است، از نظر قانونی تکلیف شده که به این سمت حرکت کنیم، اما محدویت‌های مختلف، مشکلاتی را ایجاد کرده که امیدواریم ازجانب دولت و بانک مرکزی رفع شود.
وی افزود: امیدواریم در نیمه اول امسال این مصوبه شورای پول و اعتبار را در شبکه بانکی کشور اجرایی کنیم.
پرویزیان گفت: برای سپرده‌های یکساله جدید نرخ 155 درصد اجرایی شد، اما سپرده هایی هم در شبکه بانکی وجود دارد که حساب‌های آن مربوط به قبل است و بانک‌ها هم باید به تعهدات گذشته خود عمل کنند و تا زمان سر رسید قرارداد‌ها بانک‌ها به پرداخت این نرخ بالاتر متعهد هستند.

401

کد خبر: 789690

وب گردی

وب گردی