پرداخت 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی پست بانک به بخش آی تی

عضو هیات‌ مدیره و ‌مدیرعامل پست‌ بانک‌ ایران گفت: سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش IT و ICT در کشور از سوی این بانک پرداخت شد.

به گزارش ایسکانیوز، خسرو فرحی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اظهار کرد: از این میزان تسهیلات 800 میلیارد ریال برای تجهیز 25 هزار روستا به اینترنت پرسرعت پرداخت شد.
به گفته وی، سال گذشته 74 هزار فقره تسهیلات خرد و کوچک بین 150 تا 200 میلیون ریال در روستا هابرای طرح های کشاورزی و دامپروری پرداخت شد.
فرحی ادامه داد: یکهزار دستگاه ATM این بانک در روستاهای کشور از سال گذشته تاکنون نصب شده است.
عضو هیات‌ مدیره و ‌مدیرعامل پست‌ بانک‌ ایران تصریح کرد: با تصویب لایحه ای از سوی دولت بانکهای کشور از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال و تولید در روستاها 1.5 میلیارد دلار تسهیلات پرداخت خواهند کرد.
فرحی گفت: با تعیین سهم هر بانک و ابلاغ، پست بانک نیز معادل سیاست های اشتغالزایی این طرح تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
به گفته وی، پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی بخش ICT کشور فعالیت خود را از دیماه سال 75 در کشور آغاز کرده است.
مدیر پست بانک چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دولت یازدهم 4 هزار و 568 فقره تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی این استان پرداخت شد.
بهنام یزدانی اظهار کرد: در دولت یازدهم منابع پست بانک استان 187 درصد و منابع باجه های پست بانک استان 193 درصد رشد یافت.
به گفته وی، سال گذشته 177 فقره تسهیلات ازدواج و 885 فقره تسهییلات در بخش کشاورزی از سوی این بانک پرداخت شد.
یزدانی تصریح کرد: سال گذشته 43 میلیارد ریال تسهیلات و ضمانتنامه به بخش ICT در استان پرداخت شد.
مدیر پست بانک چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای کمک به گسترش فرهنگ بانکداری الکترونیک و گسترش درگاه های الکترونیک 840 دستگاه POS، 16 دستگاه ATM و 140 دستگاه پینپد (PINPAD) در روستاهای استان نصب شد.
هم اینک 286 باجه خدمات پست بانک در چهارمحال و بختیاری فعال است.

604

کد خبر: 799810

وب گردی

وب گردی