دانش آشتیانی: وابستگی تروریست ها به رژیم صهیونیستی/وحدت مسلمانان توطئه ها را خنثی می کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور و وحدت مسلمانان توطئه دشمنان علیه ایران اسلامی و قدس شریف را خنثی می کند.

به گزارش ایسکانیوز، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که حضرت امام راحل(ره) هم فرمودند روز قدس نماد وحدت مسلمانان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

وی با بیان این که امسال روز قدس حساسیت بیشتری دارد، ادامه داد: با توجه به تحولات منطقه، گروه های تروریستی تکفیری کمر همت بسته اند که به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند؛ اینها به رژیم اشغالگر قدس وابستگی دارند.

دانش آشتیانی تصریح کرد:‌ حضور و وحدت مردم و مسلمانان می تواند توطئه ای که علیه ایران و قدس دارند را خنثی کند.

امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان 'روز جهانی قدس' نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.

امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که 'روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است.'

301

کد خبر: 799867

وب گردی

وب گردی