پایان تلخ برای وزنه برداری ایران؛ داودی اوت شد

علی داودی با وجود کسب مدال نقره یک ضرب اما در دوضرب موفق به ثبت هیچ رکوردی نشد و از جدول دوضرب و مجموع مسابقات قهرمانی جوانان جهان حذف شد.

به گزارش ایسکانیوز، در آخرین روز از مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان که در توکیو ژاپن برگزار شد، علی داودی در دوضرب نتوانست وزنه های 220، 221 و 222 کیلوگرم را ثبت کند و از جدول دوضرب و مجموع حذف شد.

او در یک ضرب با 187 کیللوگرم مدال نقره گرفت.

قاسم علی محمدپور دیگر نماینده ایران در این وزن با 163 کیلوگرم در رده هفتم یک ضرب قرار گرفت. در دوضرب 199 کیلوگرم و درمجموع دو حرکت هم 362 کیلوگرم ثبت کرد.

* حرکت یک ضرب:
ایران در آخرین وزن مسابقات قهرمانی جوانان جهان دو ملی پوش داشت . قاسم علی محمدپور زودتر از علی داودی بر روی تخته آمد و در اولین حرکت 150 کیلوگرم را مهار کرد.
دومین وزنه درخواستی برخواه سرمربی جوانان برای محمدپور 158 کیلوگرم بود که این وزنه را بالای سر برد. اودر آخرین حرکت یک ضرب رکورد 163 کیلوگرم را باید ثبت می کرد که توانست به خوبی از پس از این وزنه هم برآید . به این ترتیب محمدپور با ثبت رکورد 163 کیلوگرم به کار خود در یک ضرب پایان داد.

از آنجا که علی داودی برای کسب مدال رقابت می کرد جزو آخرین نفراتی بود که بر روی تخته آمد. او در نخستین حرکت یک ضرب پشت وزنه 178 کیلوگرم قرار گرفت که به راحتی توانست این وزنه را بالای سر ببرد.

گئورگی چخیدزه از گرجستان با مهار وزنه 184 کیلوگرم تکلیف مدال برنز را مشخص کرد و علی داودی و سیمون مارتیروسیان ارمنی برای مدال طلا و نقره با هم رقابت داشتند. مارتیروسیان نایب قهرمان المپیک ریو، در نخستین حرکت 186 کیلوگرم را مهار کرد. داودی هم در دومین حرکت 187 کیلوگرم را بالای سر برد.

وزنه بردار ارمنی در دومین حرکت نتوانست 190 کیلوگرم را مهار کند. علی داودی هم در آخرین حرکت پشت وزنه 191 کیلوگرم قرار گرفت که موفق به ثبت آن نشد و با همان 187 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

مارتیروسیان ارمنی هم در حرکت اخر 191 کیلوگرم را بالای سر برد و مدال طلا گرفت و مدال نقره به علی داودی رسید.

*حرکت دوضرب:
محمدپور در دوضرب هم زودتر از داودی بر روی تخته آمد و در اولین حرکت 192 کیلوگرم را ثبت کرد.

او در دومین حرکت پشت وزنه 199 کیلوگرم قرار گرفت که این وزنه را هم بالای سر برد و سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد.

محمدپور در آخرین حرکت با 210 کیلوگرم را مهار می کرد که نتوانست وزنه را روی سینه بکشد.

به این ترتیب محمدپور با رکورد 199 دوضرب و مجموع 362 کیلوگرم به کارخود پایان داد.

داودی در اولین حرکت دوضرب پشت وزنه 220 کیلوگرم قرار گرفت که در حرکت قیچی وزنه را انداخت.

برخواه پس از ناکامی داودی در حرکت اول ، وزنه او را به 221 کیلوگرم افزایش داد و ملی پوش ایران این وزنه را هم نتوانست بالای سر ببرد.

حرکت آخر برای داودی بسیار مهم بود او برای ماندن در جدول دوضرب و مجموع باید وزنه 222 کیلوگرم را مهار می کرد که باز هم ناموفق بود و از مسابقات حذف شد.

602

کد خبر: 799886

وب گردی

وب گردی