69 سال غربت فلسطینی ها در کشور خود/بیانات امام خمینی(ره) درباره روز قدس در حوزه اجتماعی

از 69 سال پیش که کشور فلسطین توسط نیروهای اسرائیل اشغال شد،امام خمینی (ره) تنهاکسی بودکه یک روز را به نام قدس نامگذاری کرد تا مسلمانان جهان در این روز همبستگی خود را با فلسطینی های مظلوم اعلام کنند و از آن روز به بعد روز قدس نه تنها در ایران بلکه در سایر کشور های مسلمان و حتی غیر ملسمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، بیت المقدس نخستین قبله گاه مسلمانان است و 69 سال است که مردمان این سرزمین در کشور خود احساس غربت می کنند پانزدهم می هر سال میلادی در هر تقویم یادآور خاطره تلخی برای مردم فلسطین است، روزی که سرزمینشان طی یک توطئه هماهنگ بین المللی اشغال شد.

این توطئه با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان جهان مواجه شد پس از پیروزی انقلاب اسلامی،امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد تا در این روز مسلمانان جهان با مردم فلسطین همدردی کرده و همبستگی و وحدت مسلمانان به جهانیان نشان دهند.

امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس از عموم مردم جهان و دولت های اسلامی درخواست کردند برای کوتاه کردن دست غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند همچنین از همه مسلمانان جهان را دعوت کردند تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همبستگی بین المللی خود را طی مراسمی که در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان برگزار می شود، اعلام کنند.

روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است

امام خمینی(ره) معتقد بودند روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.

ایشان فرمودند: من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می دانم، روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند.روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت ها هشدار داد که باید دست از سر مستضعفین بردارید و سر جای خود بنشینید... روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، واقع نخواهد شد، روز قدس، روز حیات اسلام است.

امام خمینی (ره) معتقد بودند مستضعفان جهان باید قدرت اسلامی خود را بیابند و از عربده های شرق و غرب و وابستگان و تفاله های آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالی و اتکا به قدرت اسلام و ایمان بپاخیزند و دست جنایتکاران را از کشورهای خود کوتاه نمایند و آزادی قدس شریف و فلسطین را سرلوحه برنامه خود قرار دهند ....روز قدس را زنده نگه دارند. امید است با زنده نگه داشتن این روز، بی تفاوتی ها زایل شود و غفلت ها مرتفع گردد.

ایشان از مسلمانان جهان می خواستند از مسلمین، لبنان و قدس پشتیبانی کنند و روز جهانی قدس را روز همه مسلمین و مستضعفین بدانند و از آن نقطه حساس در مقابل مستکبرین و جهانخواران بایستند و تا رهایی مظلومان از زیر ستم قدرتمندان از پای ننشینند.امام خمینی (ره) روز قدس یک روز اسلامی و یک بسیج عمومی اسلامی می دانستند و امیدوار بودند که این روز مقدمه برای یک «حزب مستضعفین» در تمام دنیا باشد.

701

کد خبر: 799900

وب گردی

وب گردی