واکنش به تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

دو مقام پارلمانی روسیه تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور را نشانه فقدان سیاست مشخص و در بن بست قرار گرفتن خود اروپا ارزیابی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، "آلکسی پوشکوف" عضو کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه تصمیم اتحادیه اروپا برای ادامه تحریمها علیه مسکو را تفسیر کرد. به عقیده وی، چنین اقدامی به منزله فقدان سیاست مشخص اتحادیه اروپا در برخورد با روسیه است.

پوشکوف گفت: «تمدید دوباره تحریمها از جانب اتحادیه اروپا نشانه فقدان سیاست و وضعیت نامشخص در اروپاست. چرا که اکنون دیگر کسی به تحریمها اعتقادی ندارد و آنها کاملا غیرموثر هستند.»

روز پنج شنبه رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص تمدید تحریمها علیه روسیه که زمان اجرای آن در تاریخ 31 ژوئن به اتمام خواهد رسید، به توافق رسیدند. البته تصمیم گیری نهایی در این زمینه ظرف چند روز آینده انجام خواهد گرفت.

این سناتور روس همچنین در مورد قدردانی "پیتر پروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین از تمدید تحمریهای اروپا علیه روسیه گفت: «ادامه این تحریمها هیچ کمکی به مقامات کی‌یف نمی کند، اقتصاد این کشور در حال فروپاشی است و دولت اوکراین وابسته به کمکهای مالی غرب است.»

"لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز معتقد است، ادامه تحریمهای ضدروسی پیروی کورکورانه اتحادیه اروپا از آمریکا بوده و خود آنها را در بن بست قرار خواهد داد.

این مقام پارلمانی اعمال تحریمها را «سلاحی دو لبه» نامید و گفت: «اتحادیه اروپا با تمدید دوباره تحریمها علیه روسیه، در حقیقت پا جای پای آمریکا قرار داده و از آنها پیروی نموده و با این اقدام تنها خود را در بن بست قرار می دهد. واقعیت این است که طی سه سال گذشته که تحریمها علیه روسیه اعمال شده، کشورهای اروپایی حتی بیشتر از روسیه از این جهت آسیب دیده اند.»

کد خبر: 799932

وب گردی

وب گردی