استاندار تهران از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد

استاندار تهران در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران از حضور گسترده و چشمگیر مردم روزه دار در این مناسبت قدردانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدحسین هاشمی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس اظهار کرد که ملت ایران در همه صحنه ها از انتخابات تا راهپیمایی ها و سایر عرصه های انقلاب، هر زمان احساس کردند به حضورشان نیاز است حضوری موثر داشته و ثابت کردند که اجازه نمی دهند دشمنان چشم طمع به این سرزمین داشته باشند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل که این روز را نامگذاری کردند، گفت: حضور گسترده مردم در این روز نشان دهنده اراده ملت و اینکه هر زمان لازم باشد برای پاسخ به دشمنان حتی با زبان روزه و در گرما حضور می یابند.

هاشمی با اشاره به تدابیر امنیتی و اطلاعاتی برای تامین امنیت برگزاری راهپیمایی امروز، تاکید کرد: در این راهپیمایی همه اقشار جامعه از کودکان گرفته تا زنان و مردان و پیر و جوان همگی حضور دارند و آینده کشور متعلق به همین جوانان و کودکانی است که با انگیزه در این مراسم حضور می یابند.

امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.

امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».

مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که « روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است»

301

کد خبر: 799972

وب گردی

وب گردی