شولتز: ترامپ، پوتین و اردوغان مانند حاکمان مستبد رفتار می‌کنند

مارتین شولتز، رهبر میانه‌روهای چپ دموکرات آلمان در اظهاراتی که امروز به چاپ رسید اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید در واکنش به تضعیف دموکراسی در آمریکا، روسیه و ترکیه خود را قویتر کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، شولتز که رئیس سابق اتحادیه اروپا به شمار می‌رود گفت که دونالد ترامپ، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری آمریکا، روسیه و ترکیه همانند حاکمان مستبد رفتار می‌کنند.

شولتز در گفتگو با "پاسایر نویه پرسه" گفت: آنچه اکنون اهمیت دارد جوان سازی دوباره اروپا و قدرتمند تر کردن آن است. نه تنها از راه کلمات بلکه از طریق اتخاذ سیاستهایی دقیق.

این اظهارات درحالی مطرح شده که انگلا مرکل، صدراعظم آلمان طی روزهای 7 و 8 جولای میزبان رهبران گروه 20 در هامبورگ است. دونالد ترامپ نیز وعده داده که بر سر توافقات تجاری بار دیگر بر سر میز مذاکره نشسته و شرایط بهتری را برای آمریکا رقم بزند.

مخالفت با نگرش محافظه‌کارانه ترامپ موضوعی است که شولتز و مرکل با آن موافقند. شولتز ماه گذشته ترامپ را به نابودی ارزشهای غربی و زیر سوال بردن همکاری بین‌المللی متهم کرده بود.

شولتز دراین ارتباط گفت: رهبرانی در گروه 20 هستند که همانند حاکمان مستبد رفتار می‌کنند. اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، ولادیمیر پوتین از روسیه و همچنین دونالد ترامپ.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 800168

وب گردی

وب گردی