املاح موجود در آب باعث ایجاد سنگ کلیه می شود؟

آیا کسانی که کلیه سنگ‌ساز دارند باید خیلی مایعات مصرف کنند؟کسانی که دچار سنگ کلیه هستند بهتر است مصرف مایعات را به دو تا سه لیتر در روز برسانند. این مایعات بهتر است آب باشد، ولی مصرف چای کمرنگ و نوشابه‌های گاز دار نیز در صورت نداشتن مشکل انرژی یا کالری یا قند مشکلی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جام جم آنلاین ، مصرف آبمیوه‌ها بخصوص آب مرکبات نیز بسیار کمک‌کننده است.

مصرف نمک و سدیم با خطر تشکیل سنگ کلیه همراه است؟

نمک و سدیم می‌تواند مستعدکننده و هسته سنگ‌‌سازی کلیه باشد. بویژه در زمانی که روی آن رسوب کلسیم یا اسید اوریک داشته باشیم و سنگ تشکیل شود. به همین دلیل، مصرف نمک را باید کسانی که مبتلا به سنگ کلیه هستند، کم کنند.

گوشت قرمز تاثیری در تشکیل سنگ کلیه دارد؟

در مورد گوشت قرمز مطالعات نشان داده است مصرف زیاد آن می‌تواند باعث سنگ کلیه شود. کسانی که بیماری نقرس دارند، مستعد سنگ‌های اسید اوریک هستند و حتما باید تحت درمان باشند و ادرارشان از حالت اسیدی خارج شود تا رسوب اسیداوریکی در آن رخ ندهد و سنگ تشکیل نشود.

آیا برنج و ماکارونی در تشکیل سنگ تاثیر دارند؟‌

خیر، هیچ تاثیری ندارند.

مصرف آب‌هایی که املاح زیاد دارند سنگ کلیه را افزایش می‌دهند؟

خیر این باوری غلط است. تا چند سال پیش این باور خیلی وجود داشت، ولی الان این باور در حال حذف شدن است. معنی این که رسوبات آب زیاد است بیشتر به این برمی‌گردد که آهک آب زیاد باشد که به آنها آهک‌های سخت می‌گویند. یعنی سختی آب معنیش این است که هر چقدر کربنات کلسیم بیشتر باشد، آب سخت‌تر می‌شود و در بعضی از مناطق وجود دارد.

اما رسوباتی که موقع جوشاندن آب رسوب می‌کند، در کلیه‌ها رسوب نمی‌کنند، چون آب از روده‌ها می‌گذرد و اگر هم رسوبی قرار باشد انجام شود، در روده‌ها تشکیل می‌شود و به کلیه‌های ما آسیب نمی‌رساند.

704

کد خبر: 800205

وب گردی

وب گردی