اردوغان: جهان اسلام بازنده واقعی جنگ داخلی سوریه است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: جهان اسلام بازنده واقعی جنگ داخلی سوریه است چرا که نتوانست در مقابل کشتار آن همه مسلمان واکنش لازم را نشان دهد.

به گزارش ایسکانیوز، وی شب گذشته در مراسم افطاری شهرستان حران از توابع استان شانلی ‌اورفای ترکیه افزود: جهان غرب مجری ایده‌ نادرستی است که بر مبنای آن یک قطره نفت را ارزشمند‌تر از جان یک بشر می داند و ابزار این ایده شدن، برای هیچ مسلمانی شایسته نیست.
وی خواستار خاتمه رنج و آزار واقعی در جهان اسلام به ویژه در کشورهای سوریه و عراق در اسرع‌ وقت شد و بیان کرد: جامعه جهانی شاهد کشتار یک میلیون نفر در سوریه بوده و همچنان برخی نیروهای حامی این رژیم سکوت کرده اند.
وی ادامه داد: در این مدت آبروی بشریت نیز در کنار پیکر جان باختگان سوریه در زیر آوار تخریب شهرها مدفون شد.
وی اضافه کرد: کسانی که از بی ثباتی در منطقه بهره می برند، از طرفداری ترکیه از حق و عدالت در هر رویدادی آزرده می شوند و مبنای تبلیغات منفی و سیاه نمایی علیه ترکیه نیز همین است.
وی مدعی شد: به دلیل این که ترکیه علیه داعش بیشترین مبارزه را کرده و بزرگترین خسارات را هم بر این گروه وارد کرده، اتهام طرفداری از تروریسم به ترکیه می زنند.
رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: اگر تحولات نامطلوب اخیر در سوریه ادامه یافته و به تهدیدی علیه ترکیه تبدیل شود، هر آن چه که در عملیات سپر فرات انجام دادیم، دوباره تکرار خواهیم کرد.
وی همچنین گفت: متاسفانه شرکای استرتژیک ترکیه امروز با گروه های تروریستی همکاری می کنند در حالی که به آنها گفتیم که بیایید عملیات علیه داعش را به طور مشترک انجام دهیم ولی همراه نکردند.
اردوغان حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) را گروه های تروریستی خواند و افزود: برخی کشورها در حمایت از این گروه ها بر موضع خود پافشاری می کنند.

منبع: ایرنا

305

کد خبر: 800229

وب گردی

وب گردی