تبدیل پرونده های ثبتی به الکترونیکی/ محل اشتغال 11 هزار دفتر نویس تغییر می کند

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تبدیل پرونده های ثبتی به الکترونیکی خبرداد و گفت: در سال گذشته بیش از 65 میلیون خدمات از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مردم ارائه شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، احمد تویسرکانی در آیین افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک جدید لویزان که همزمان با هفته قوه قضائیه انجام شد، افزود: در ایام ماه رمضان، قدم دیگری در جهت ارایه خدمات بهتر به مردم فراهم شده است و مردم ما شایسته و لایق دریافت خدمات مطلوب از دستگاه های حاکمیتی هستند و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همواره یکی از این دستگاه ها است.
وی با اشاره به قدمت سازمان ثبت افزود: سازمان ثبت در گذر یک صدسال از شیوه خدمات رسانی سنتی و دستی استفاده کرده بود و با انبوه کاغذ و دفاتر مواجه بود که در گذر ایام، با حجم گسترده دفاتر دست نویس در دفاتر ثبت و اسناد رسمی مشکلات فراوانی از جمله سرقت و اتش سوزی را امکان داشت و حقوق مردم در معرض آسیب و تعدی بود .
تویسرکانی یادآور شد: امروز در فضایی تحول نظام اداری قرار داریم و از وضعیت سنتی و پیچیده به سمت شیوه های مدرن در حرکت هستیم.
وی با اشاره به شفافیت در نظام اداری اضافه کرد: در گذشته مراجعان مکرر و فراوان برای دریافت خدمات به این سازمان در چندین مرحله مراجعه می کردند اما امروز به جهت شفاف سازی، داده آمایی، آرشیو سوابق و با وجود بانک های اطلاعاتی شفافیت و سلامت اداریارتقا یافته است.
تویسرکانی با اشاره به تحولات اداری در سازمان ثبت گفت: درسال 95 ، اقدامات تحولی در خور توجهی در این سازمان انجام شد و حذف دفاتر در ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی باعث شد تا بیش از 11هزار نفر را که به امر دفتر نویسی اشتغال داشتند و آسیب هایی داشت، حذف و در بخش های دیگر مشغول به کار شدند.
وی افزود: پیش از این سالیانه بیش از 100 میلیون اوراق بهادار باید چاپ و در ثبت استفاده می شد که کلا منتفی شده است.

تبدیل پرونده های ثبتی به الکترونیکی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مورد استان تهران گفت: بیش از 20 درصد پرونده های ثبتی مربوط به استان تهران است و سومین واحد ثبتی است که امروز افتتاح می شود و از 13 واحد ثبتی در استان تهران به 16 واحد ثبتی رسیده ایم.
تویسرکانی اظهار کرد: بسیاری از پرونده های ثبتی در تهران تبدیل به پرونده های الکترونیکی شده و همه این اقدامات در جهت ارتقای رضایتمندی مردم است.
وی یادآور شد: نظام اداری در همه بخشها نیازمند تحول است و در همه قوانین و مقررات این موضوع مورد تاکید است و ثبت به عنوان سازمان قدیمی ثابت کرد که می توان یه شیوه های قدیمی غلبه کرد.
تویسرکانی گفت: ارایه خدمات اداری بر مدار شیوه های گدشته امکان پذیر نیست و مدیران و مجریان باید متناسب با نیازهای امروز نسبت به ارایه خدمات اداری پاسخگو باشند و در اداره ثبت این تحولات رقم خورده است.
هفته قوه قضائیه از اول تا هفتم تیرماه جهت ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم از مقام شهید آیت الله دکتر بهشتی اولین مسئول دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران، به پیشنهاد قوه قضائیه و به تصویب شورای فرهنگ عمومی از سال ٧٣ در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

703

کد خبر: 800236

وب گردی

وب گردی