هفت  داستان اسطوره ای اسکیموها به بازارنشر آمد

کتاب "اساطیر قوم اینویی" نوشته  اولین ولفسان با ترجمه سمیرانیک نوروزی به تازگی توسط انتشارات هیرمند راهی بازار نشر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب «اساطیر قوم اینویی» اولین کتاب مستقل در زمینه‌ فرهنگ و اساطیر بومیِ مردمان قطب شمال (اسکیموها) نوشته اولین ولفسان است که به تازگی توسط نشر هیرمند با ترجمه‌ سمیرانیک نوروزی روانه‌ بازار کتاب شده است.

سرزمین اینویی‌ها منطقه‌ یخبندانی از زمین و دریاست که تا امتداد آلاسکا گسترده شده است. به عبارتی، از غرب آلاسکا تا شرق گرینلند را دربر می‌گیرد. در این منطقه‌ خالی از گیاه، مردم تنها می‌توانند با خوردن حیوانات و با جان سختی در برابر سرما زنده بمانند. امروز به ساکنان قطب در شمال امریکا اینویی گفته می‌شود.

نویسنده کتاب، متولد ۲۴ اپریل ۱۹۳۷، شهر نیویورک امریکا است. این بانوی هشتاد ساله پس از اتمام دانشگاه مشغول تدریس در مرکز محیط زیست مساچوست امریکا شد و به نوشتن درباره‌ محیط زیست، تاریخ و زندگی بومیان امریکا روی آورد. سی سال تجربه‌ تدریس او در زمینه‌های تاریخ، اساطیر و فرهنگ بومیان امریکا در مدارس و دبیرستان‌های دولتی امریکا او را به عنوان با سابقه‌ترین و خوش‌نام‌ترین مدرس در سراسر ماساچوست می‌شناسند. او تا کنون سیزده کتاب در زمینه‌ی فرهنگ بومیان و اساطیر برای نوجوانان و بزرگسالان به چاپ رسانده و مقالات تخصصی بسیاری از وی در مجلات امریکا چاپ شده است. از میان کتاب‌های او می‌توان به کتاب‌های «افسانه‌های محلی وای‌لند»، «بومیان امریکا»، «اساطیر سرخ‌پوستان»، «اساطیر یونان و مصر» و «اساطیر قوم اینویی» که به تازگی توسط نشر هیرمند منتشر شده است نام برد.

کتاب «اساطیر قوم اینویی» را می‌توان کتاب پژوهشی درباره‌ زندگی مردمان قطب دانست. در این کتاب هفت داستان اسطوره‌ای که تا قرن‌ها به طور شفاهی بین مردم اینویی که ما آن‌ها را با عنوان «اسکیمو» می‌شناسیم به طور کامل نقل شده است. همچنین در ادامه‌ هر افسانه، پژوهشی جامعه شناسی و فرهنگ شناسی از آن توسط کارشناس آمده است. نویسنده در ابتدای کتاب به وضعیت زیست محیطی و بومی مناطقی که این اقوام در آن سکونت دارند به طور کامل پرداخته است. اساطیر قوم اینویی کتاب کاملی‌ از هر آن‌ چه مخاطبان می‌خواهند درباره‌ اقوام اینویی بدانند را شامل می شود. از شیوه‌های شکار و ابزار ابتدایی که دست‌ساخته‌های مردمِ سرزمین یخ‌ها و برف‌هاست تا تهیه پوشاک و تلاش برای بقا، جشن‌ها و آداب معاشرت و افسانه‌هایی که آن‌ها را در شب‌های بلند قطب کنار هم گرد می‌آورد.

این کتاب در 133 صفحه و با قیمت 11 هزار تومان توسط انتشارات هیرمند به تازگی راهی بازار نشر شده است.

502

502

کد خبر: 800239

وب گردی

وب گردی