دستورالعمل بین‌المللی تاب‌آوری شهری تدوین می‌شود

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: دستورالعمل بین‌المللی تاب‌آوری شهری، نقشه راهی برای پاسخگویی جمعیت‌های ملی به تاب‌آوری شهری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مرتضی سلیمی، در مورد طرحی که با همکاری هلال احمر ایران با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر انجام شد عنوان کرد: این طرح در زمینه تدوین دستورالعملی در زمینه تاب‌آوری شهری انجام گرفته است و از موارد مد نظر آن،‌ افزایش فعالیت‌های جمعیت‌های ملی در کاهش خطرات شهری و تقویت ظرفیت‌های جمعیت‌های ملی برای پاسخگویی کارآمد به سوانح شهری است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این برنامه، ارتقای جایگاه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌ها در دستور کار جهانی در زمینه تاب‌آوری شهری است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به شهرهایی که در این طرح مورد بررسی قرار گرفتند اشاره کرد و گفت: شهرهای تهران، لاپاز، بولیوی، جاکارتا و ایروان شهرهایی بودند که در این طرح مورد بررسی قرار گرفتند.

سلیمی در مورد دلیل انتخاب تهران گفت: از آنجایی که این شهرها از جمله تهران، با خطرات بالقوه ناشی از بروز سانحه مواجه هستند، در این طرح مورد بررسی قرار گرفتند.

وی در مورد ضرورت تدوین دستورالعمل ایجاد تاب‌آوری شهری گفت: این طرح به برنامه‌ریزی‌های جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در زمینه تاب‌آوری شهری کمک می‌کند و همچنین با بررسی نتایج آن می‌توان به شناسایی چالش‌های، نیازها و اولویت‌ها برای کاهش خطرپذیری شهری و ایجاد یک نقشه راه برای پاسخگویی جمعیت‌های ملی به تاب‌آوری شهری کمک می‌کند.

وی اضافه کرد:‌ در واقع هدف اصلی طرح ‌این است که یک دستور کار برای دخالت جمعیت‌های ملی در ایجاد تاب‌آوری شهری ایجاد کند.

703

کد خبر: 800247

وب گردی

وب گردی