عاملان حمله به «پاراچنار» در افغانستان پناه گرفته‌اند

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که عاملان حمله به پاراچنار که ده‌ها کشته وزخمی برجا گذاشت از پناهگاه‌های امن در افغانستان آمده بودند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «جیو نیوز» «ژنرال آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که انفجار خونین پاراچنار در روز قدس که باعث کشته و زخمی شدن بیش از 3500 نفر شد، توسط تروریست‌هایی انجام شد که در خاک افغانستان پناه گرفته‌اند.

وی افزود: به همین علت قصد داریم با بستن گذرگاه‌های مرزی که مسیر عبور و مرور آزاد تروریست‌ها شده است امنیت پاکستان را افزایش دهیم.

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: علیه کسانی که به طور غیر قانونی در مرز مشترک میان پاکستان و افغانستان تردد می‌کنند قوانین بسیار سختی تصویب خواهد شد.

پیش از این «احسان الله احسان» تروریست مشهور گروه «جماعت الاحرار» اعتراف کرده بود که بسیاری از سران این گروه تروریستی با اطلاع دولت کابل در افغانستان به سر می‌برند و آزادانه برای انجام حملات تروریستی وارد خاک پاکستان می‌شوند.

دولت پاکستان با هدف کنترل تروریست‌هایی که در خاک افغانستان به سر می‌برند قصد دارد مرزهای مشترک خود با این کشور را حصار کشی کند.

این تصمیم پاکستان پیش از این نیز با اعتراضات گسترده دولت افغانستان روبرو شد و دولتمردان کابل خواستار انجام نشدن این کار توسط پاکستان هستند.

انفجار در شهرهای کویته و پاراچنار روز گذشته 100 کشته برجا گذاشت.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 800306

وب گردی

وب گردی