استراتژی فولکس واگن برای خودروهای الکتریکی لو رفت

یک پاورپوینت منتشر شده از سوی شرکت فولکس‌واگن، برنامه این شرکت در زمینه عرضه خودروهای الکتریکی را مشخص کرد.

به گزارش ایسکانیوز، این برند مستقر در ولفسبورگ آلمان پنج مدل جدید که روی یک پلتفرم مشترک عرضه خواهند شد را معرفی کرد.

پلتفرم مورد بحث فولکس واگن موسوم به MEB یک پلتفرم ماژولار است که به طور مشخص برای خانواده خودروهای الکتریکی این شرکت طراحی شده است. پیش نمایش اولین عضو این خانواده بوسیله کانسپت I.D(خودروی موجود در تصویر) سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس صورت گرفت. نسخه تولید انبوه این خودرو از حیث استایل و فناوری به طرح مطالعاتی آن نزدیک خواهد بود. این خودرو در قالب یک هاچبک جمع و جور عرضه می‌شود و پس از معرفی در سال جانشین E-Golf خواهد شد.

این پاورپوینت که توسط وبسایت هلندی Groen7 انجام شده، بیانگر اینست که هاچبک I.D. در آمریکا بفروش نخواهد رسید. این اتفاق در مورد کراس اور I.D. که سرنخ های طراحی اش را از کانسپت I.D. Crozz گرفته نیز رخ نخواهد داد. کراس اور I.D. Crozz چند ماه قبل در نمایشگاه خودرویی شانگهای معرفی شد. در عوض این مدل با تاکید روی بازارهای چین و اروپا توسعه پیدا کرده است.

آمریکا اولین مزه پلتفرم MEB را با مدل موسوم به I.D. Lounge تجربه خواهد کرد. این خودرو هنوز معرفی نشده است ولی به نظر می‌رسد یک خودروی خانوادگی جادار با فضای کابین بزرگ است. نام lounge در این خودرو بیانگر اینست که دارای یک سری فناوری خودران است و راننده میتواند صرفا در خودرو تکیه داده، استراحت کند و از سواری لذت ببرد.

چهارمین مدل I.D آئرو(AEROe) نام دارد. این خودرو نیز هنوز رونمایی نشده اما شبیه یک خودروی اسپرت به نظر می‌رسد. آخرین مدل از خانواده الکتریکی های فولکس واگن بنام کانسپت I.D. Buzz در سال 2022 به تولید انبوه خواهد رسید.

401

کد خبر: 800439

وب گردی

وب گردی