اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی به بنگاه های اقتصادی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به بنگاه های اقتصادی، واحدهای معدنی و طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی یزدانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج با اشاره به بازدیدی که از شهرک های صنعتی کامیاران و سنندج داشت، گفت: یکی از شهرک های صنعتی سنندج که ۱۴ سال از مصوبه تاسیس آن می گذرد و بلاتکلیف مانده بود از وضعیت راکد به فعال تبدیل کردیم.

وی عنوان کرد: فاز نخست شهرک مذکور که ۳۰۰ هکتار است عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی اظهارداشت: ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار از منابع استانی برای فاز نخست این شهرک پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده به حدود ۲۷۰ واحد تولیدی کوچک در این شهرک زمین واگذار می شود.

یزدانی اضافه کرد: به هیئت مدیره شهرک های صنعتی استان اختیارات کامل در راستای سرمایه گذاری در شهرک ها داده شده است.

وی عنوان کرد: در ۸۰ درصد از شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی افزایش قیمت نداشتیم.

وی اظهارداشت: از محل منابع شهرک های صنعتی به ۱۶۰ هزار نفر از اعضای بنگاه های کوچک و متوسط آموزش های لازم را ارائه کردیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: از دیگر مشوق های اعمال شده تامین ۵۰ درصد هزینه حضور بنگاه های کوچک در نمایشگاه ها و هزینه پژوهش و تحقیق بوده است.

یزدانی بیان کرد: در استان هایی هم چون کردستان کل هزینه های مربوط به اداره کل استاندارد در حمایت از بنگاه های کوچک را تامین می کنیم.

وی با اشاره به وجود ۵ هزار و ۹۴۰ معدن در کشور یادآورشد: ۵۳درصد از تولیدات معدنی کشور در حوزه مصالح ساختمانی است.

وی میزان تولیدات معدنی کشور در سال گذشته را ۳۹۶ تن ذکرکرد وافزود: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود.

وی با بیان اینکه کردستان هم در حوزه معادن فلزی و هم غیرفلزی دارای ظرفیت است، بیان کرد: از هفته گذشته مجددا کار سامانه بهین یاب آغاز شده است و زر این مرحله تمامی صنعتگران و معدنکاران می توانند ثبت نام کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: در طول هفته اخیر تاکنون هزار و ۳۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد تنها بالغ بر ۵۰ بنگاه معدنی بوده است.

یزدانی عنوان کرد: پتانسیل صندوق حمایت از فعالیت های معدنی هم برای پشتیبانی از معدنکاران وجود دارد که می توانند تسهیلات با نرخ کمتر و ضمانت نامه مالی از این صندوق دریافت کنند.

وی اظهارداشت: ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای حمایت از بنگاه های اقتصادی در سال جاری پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار بنگاه زیر ظرفیت و راکد، ۲ هزار واحد معدنی، ۵ هزار بنگاه که قراراست نوسازی شوند و ۶ هزار طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی موجود در کشور مشمول دریافت میزان تسهیلات مذکور می شوند.

منبع: مهر

402

کد خبر: 800481

وب گردی

وب گردی