اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارآفرینان فعال در زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته

در آستانه ی گرامیداشت هفته ی مبارزه با مواد مخدر، نشست خبری استاندار خراسان رضوی با موضوع تشریح اقدامات صورت در این حوزه، برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،علی رضا رشیدیان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، به مقام شامخ شهدای نیروی انتظامی به ویژه شهیدان مبارزه با مواد مخدر ادای احترام کرد.

وی با بیان این که طی سال گذشته 29 تن و 733 کیلو گرم انواع مواد مخدر از سوی دستگاه های کاشف، ضبط شد؛ اظهار داشت: در سه ماهه ی نخست امسال نیز هفت تن کشف شد که نشان از عزم جدی ما در مبارزه در این حوزه است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم تلاش برای بازگشت معتادان بهبود یافته به کانون خانواده و جامعه، گفت: با اهتمام اداره کل فنی و حرفه ای و در مدت اخیر، 350 معتاد بهبود یافته، مهارت های کسب و کار را آموزش ها دیده اند.

رشیدیان گفت: در قالب طرح تکاپو، توصیه شده از طریق سازمان های مردم نهاد و یا کارآفرینانی که این آمادگی و ظرفیت را دارند که زمینه ی اشتغال پایدار معتادان بهبود یافته ای که مهارت های فنی و حرفه ای را دیده اند فراهم کنند؛ تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد، اعطا شود.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم زمینه ی اشتغال و تولید را توسعه و گسترش داده و رونق ببخشیم و شرایط اجتماعی خوبی برای فرزندانمان اعم از دختر و پسر فراهم کنیم؛ آسیب های اجتماعی از قبیل ابتلا به اعتیاد و پدیده ی طلاق کاهش چشمگیری خواهد یافت.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که از سوی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) برای سال جاری نام گذاری شده، علاوه بر شکوفایی حوزه اقتصاد، اثرات بسیار مطلوب و موثری در ابعاد فرهنگی و تحکیم بنیان خانواده دارد.

کد خبر: 800508

وب گردی

وب گردی